Tíz éves a csillagbesoroló Hotelstars Union

Tíz éves a csillagbesoroló Hotelstars Union

Az európai szállodák egységes csillagbesorolásának alapjait pontosan 10 évvel ezelőtt tették le Prágában. A Hotelstars Union-t (HSU) 2009. december 14-én a Cseh, a Holland, a Magyar, a Német, az Osztrák, a Svájci és a Svéd Szállodaszövetség alapította a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek ernyőszervezete – égisze alatt.

A Hotelstars Union által kidolgozott követelményrendszer biztosítja, hogy a szállodák kategorizálása azonos kritériumok alapján, közérthető, egységes módon valósuljon meg és ezáltal transzparens módon nyújtson biztonságot a minőség meghatározásában a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A HSU tagjai – a hét alapító ország mellett – Belgium, Dánia, Észtország, Görögország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Málta, és Szlovénia.

„A Hotelstars Union kiváló példája egy sikeres – szakmai – iparági kezdeményezésnek. Széleskörű alkalmazása Európán belül lehetővé teszi a világ bármely részéről érkező vendég számára az európai szálláshelyek /szállodák minőségének összehasonlítását. A HSU tagországokban jelenleg több, mint 22.000 minősített szálloda található 1.2 millió szoba kapacitással” – mondta el Jens Zimmer Christensen a HSU elnöke.

A Hotelstars Union 17 teljes jogú tagja mellett 8 ország – Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Írország, Lengyelország, Szlovákia, Azerbajdzsán és Grúzia – megfigyelőként vesz részt a közös munkában. A HSU térnyerése az EU mediterrán térségben levő országaiban is folytatódik. A Hotelstars súlyát jelentősen növeli, hogy az európai- és világturizmusban meghatározó szerepet játszó mediterrán országok – Franciaország, Olaszország és Spanyolország – rendkívül fontos partnerként készülnek a HSU-hoz történő csatlakozásra.

A Hotelstars Union-ban együttműködő szállodaszövetségek hozzájárulnak országaikban a szállodák színvonalának emeléséhez, s egyúttal a vendégek számára átláthatóbbá teszik a hotelek osztályba sorolását, egyértelművé teszik a várható szolgáltatások mértékét, tartalmát és színvonalát. A szállodák minőségét tanúsító védjegy elősegíti a szolgáltatási színvonal növelését, magas szinten tartását, a vendégek tájékoztatását, védelmét, ezáltal hozzájárul a turisztikai piac kiegyensúlyozott fejlődéséhez. A csillagot szerzett szállodák átlátható módon adnak biztonságot a vendégnek az elvárható minőség meghatározásában.

Forrás