Az Audi titkos múzeuma, az elektrifikáció útja és egy jótékonysági akció

Az Audi titkos múzeuma, az elektrifikáció útja és egy jótékonysági akció

 

Egy prémium márka történelmén keresztül érti meg az ember igazán azt a szakmai tradíciót, vállalati kultúrát és megújulási képességet, ami az Audi fejlődését az elmúlt 120 évben meghatározta. Magyarázza Zakariás Fruzsina az Audi márkaigazgatója arról az utazásról, amelynek során a közelmúltban, a márka legrégebbi autói mellett a jövő modelljeit is megismerhette.

 

„Az Audi központjában járva, Ingolstadtban az Audi Tradition részlegét is volt szerencsém megnézni, ami azért különleges hely, mert a nagyközönség előtt nyitva álló Audi múzeummal szemben ide csak különleges esetekben, úgynevezett titkos túrák alkalmával lehet belépni. A titkos szó annyira igaz, hogy még az ott készült képeket sem küldhetem el senkinek, mert a márka történetét, DNS-ét meghatározó olyan különleges, történelmi autók vannak azon a helyen, amelyek felbecsülhetetlen értéket képviselnek az Audi és a mobilitás világában” – fejti ki Zakariás Fruzsina,aki számára a legizgalmasabb az az 1912-13-ban és 14-ben díjnyertes Auto Union modell volt, ami egykoron a Zell am See befagyott jegén zajló gyorsulási versenyt megnyerte.

„Miközben a márka egész történelmét megismerhettem, az is nagyon tanulságos volt, hogy az Audi, ami négy márka a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, egy olyan időben született meg, amikor az 1929-es nagy világválság utáni recesszió kikövetelte az iparág konszolidációját. Nem véletlen, hogy a Németországban abban az időben működő 70-nél több autógyárból mára csak a 11 legerősebb maradt talpon. Ami azért is aktuális, mert manapság a piaci megtorpanás és az elektromos átalakulás, az elektrifikáció időszakában olyan új gyártók jelennek meg – Kínában például több, mint 250 autógyártót jegyeznek – és olyan márka felvásárlások történnek, ami törvényszerűen újabb piaci konszolidációhoz fog vezetni.”

Ahhoz, hogy a márkaigazgató szakmai útja igazi időutazássá vált, az is hozzájárult, hogy a múzeum után a márka legújabb modelljét, a hazánkban most megjelent az új Audi Q6 e-tront is élőben látta. Ami az Audi generációváltásának nagyköveteként tisztán új, elektromos platformra épül és a korszakváltás jegyében olyan új generációs, nagyképernyős, digitális, MMI kijelző rendszerrel van felszerelve, amit az utas is tud használni menet közben.

Zakariás Fruzsina két és fél éve érkezett a márkához, amely a piac többi szereplőjéhez hasonlóan megszenvedte a Covid időszakában szétesett ellátási láncokból, majd a chip hiányból eredő nehézségeket. A márkaigazgató éppen ezért komoly fegyverténynek tartja, hogy az Audi 2023-ban minden idők legjobb eredményét, 3619 autó kiszállítását érte el Magyarországon. Mindezt úgy, hogy a belső égésű motorok tekintetében a prémium márkák között az Audi lett a piacvezető.

„A mostani időszak azért is meghatározó a márka életében, mert a következő két évben az Audi történetének legtöbb, szám szerint 17 darab új modellje kerül piacra. És miközben ezek jelentős része elektromos, illetve plug-in meghajtású, a belső égésű motorral hajtott autóink is teljesen megújulnak. Az Audi új koncepciója, hogy a jövőben a páros számú modellek lesznek a tisztán elektromos meghajtásúak, míg a páratlan számmal jelöltek lesznek a belső égésű motorral szereltek. Ahogy például az idén kivezetésre kerülő A4-es modellünk helyébe már az abszolút új generációt képviselő A5 lép majd” – elemez a márkaigazgató.

Hozzátéve, hogy az Audi komoly vállalást téve azt tervezi, hogy miközben az EU-ban megfogalmazott kötelezettség szerint 2035 után már csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni, a márka ezt már három évvel hamarabb, 2032-re teljesíteni kívánja.

Ebben nagy szerepe van a világ legnagyobb autómotor gyárának számító győri Audi Hungaria Zrt-nek is, ahol többek között a Q6 e-tron elektromos motorját is gyártják, így a német prémium márka autóinak meghajtásáról a jövőben is magyar „szív” gondoskodhat.

Jótékonyság az utolsó modellel

„Az idei évünk szerelemprojektje a legeslegutolsó TT RS Roadsterhez kötődik. Mivel a legendás TT gyártása 25 év után, tavaly szűnt meg, nagyon szerettem volna az utolsó darabot a magyar piacnak megszerezni” – meséli Zakariás Fruzsina. „Nem olyan egyszerűen, de sikerült, és a miénk lett a legutolsó Roadster, ami november 7-én, tavaly legördült a gyártósorról. Mivel a tervem az volt, hogy ez a különleges modell jótékonysági célt szolgáljon, a győri kollégákkal közös projekt keretében az Autistic Art nevű alapítvánnyal együttműködve, autista művészek grafikáival díszítettük fel az autót.” A gyűjtői darabra április óta egy online felületen lehet licitálni október 7-ig.

Érsek M. Zoltán

A cikk testvérpoltálunk AzÜzlet felületén jelent meg.

Forrás