A Baby Boomerek az utazási költés világbajnokai

A legfrissebb Phocuswright piackutatási jelentés alapján a baby boomer generáció – vagyis az 1946 és 1964 között születettek – továbbra is a világ legnagyobb utazási kiadásait produkálja, jelentősen megelőzve a mögöttük következő generációkat, legyen az millenniumi vagy Gen X korosztály.
A jelentés szerint a baby boomer generáció, aki legnagyobb arányban, egészen 6 000 dollár fölött költ egy-egy úti célra: a baby boomerek 23%-a, míg a millenniumi utazók közül csak 17%, Gen X esetében pedig alig 16% éri el ezt a szintet
Amíg a középkategóriás költéshatárban – 2 000 és 2 999 dollár között – mindhárom generáció hasonló arányban oszlik meg (kb. 13–14%), a legalacsonyabb, 1 000 dollár alatti kiadás legegyértelműbben a millenniumi utazókra jellemző – 32% – szemben a boomerek 26%-ával.
A fizetési szokásokban is markáns különbségek mutatkoznak. A hitelkártya maradt a legnépszerűbb fizetési mód a legtöbb utazónál, de itt is a boomerek vezetnek: közöttük 78% fizet hitelkártyával, míg Gen X-ben ez az arány 62%, a millenniumi korosztálynál pedig csupán 52%.
Ez a rangsor nem meglepő annak ismeretében, hogy a baby boomerek a nyugati világban hatalmas vagyonnal rendelkeznek: a Commonwealth Bank–WPP kutatása alapján például Ausztráliában a 65–74 évesek csoportjában a fogyasztás minden kategóriában — utazás, egészségügy, online vásárlás, autóvásárlás — felülmúlja a fiatalabb generációkat. A 2025-ös kimutatás szerint az 50 felettiek adják az új autók vásárlásának 64%-át és az összes utazási költés 55%-át
Az utazási gyakorlatokat és trendeket is érdemes szemügyre venni: a Condor Ferries statisztikái szerint a boomerek átlagosan évente 3,3 utazáson vesznek részt, átlagosan 6 600 USD-t költenek utazásonként – ez 20–50%-kal magasabb utazási költést jelent más generációkhoz képest. Ők képviselik az utazások luxuskategóriájának közel 80%-át is
Egy amerikai felmérés, az AARP 2025-ös jelentése kiegészíti a képet: a boomerek utazásra való igényét elsősorban a pihenés, az új élmények keresése, valamint a szeretteikkel való időtöltés motiválja. 57%-uk utazik család vagy barátok miatt, 48% relaxációért, 47% a mindennaptól való elvonulásért: sokan választanak kulturális és oktató jellegű programokat, wellness élményeket és gasztronómiai kalandokat.
Érsek M. Zoltán
Fotó: Freepik