Páratlan szakmai kollaboráció: trendi BB bor- és pezsgőcsalád született

A balatonboglári BB borászat a borkészítés valamennyi fázisát a legmodernebb trendek szellemében újratervezve vezeti be legújabb termékcsaládját. Az elegáns, letisztult megjelenésű palackokba kerülő borok a hagyományok tiszteletben tartásával készülnek, mégis friss szemléletet tükröznek – tökéletes harmóniát teremtve múlt és jövő között. Az új kollekció nem csupán a BB márka megújuló irányát jelöli ki, hanem egyúttal új pozíciót is biztosít számára a hazai termékkínálatban. A vállalat évente mintegy 5,4 millió palack bort és pezsgőt értékesít, ezzel a magyar borpiac egyik meghatározó szereplője.
Egy-egy márka újragondolása, korszerűsítése szokványos jelenségnek tekinthető a borágazatban. Ennek oka elsősorban a piaci trendek változásában és a fogyasztói elvárások finomodásában keresendő. Kevés azonban az olyan vállalkozás, ahol a korszerűsítésnek köszönhetően egy termékcsalád teljes egészében megújul, beleértve a vinifikációt és a kiszerelést is. A BB erre a nehéz, de nagy eredményekkel kecsegtető feladatra vállalkozott, amikor a bor- és pezsgőcsalád átfogó megújításáról döntött.
A megújításhoz a cég olyan utat választott, amelyre ismereteink szerint korábban nem volt példa Magyarországon: szakmai tevékenységüket a világszerte ismert Master of Wine, James Davis támogatta és támogatja tanácsokkal, javaslatokkal ellátva a BB főborászát, Kácsor Bencét. A páratlan szakmai együttműködés és a BB márka megújításának részleteiről a szakemberek egy nagyszabású sajtóesemény keretében számoltak be 2025. július 16-án, Balatonbogláron.
Az eseményen megszólalók kiemelték, hogyegymárka megújítása során mindenkor számolni kell a hagyománnyal, hiszen a múlt viszonyítási alap, viszont tudni kell elrugaszkodni tőle, mert ez az innováció első mozzanata.
A BB megújításának céljaival és várható jövőbeli eredményeivel kapcsolatban Müller Kornél ügyvezető elmondta: „a BB bor és pezsgőcsalád megújításával azt vállaltuk, hogy minden tekintetben emeljük a tétet. Fogyasztóinknak valami újat, jobbat, még inkább szerethetőt kívánunk adni. A teljes termékcsaládot a legújabb hazai és nemzetközi trendekre hangoljuk”.
Terleth Gabriella, a cég PR-menedzsere a BB bor- és pezsgőcsalád megújítási folyamatát bemutatva aláhúzta: „általánosságban elmondhatjuk, hogy a BB márka megújítását a holisztikus gondolkodásmód jellemzi, valamint az, hogy mindenből a maximumot akarjuk kihozni. A kezdetektől egy átfogó folyamatban gondolkodtunk, melynek a végeredménye, hogy a fogyasztók egy teljesen új, kiemelkedő minőségű bor- és pezsgőcsaládot kapnak”.
A termékcsalád a megújulással egy letisztult, elegáns külsőt kapott, a betűk azonban hasonlítanak a korábban megszokott BB logóra. A választást segítendő a főcímkén színkóddal és karakterjegyekkel találkozhatnak a fogyasztók, a hátcímkén pedig egy csúszka jelöli a borok ízkarakterét.
„James Davis Master of Wine a tudása legjavával támogat bennünket ebben a hosszú és mindenre kiterjedő folyamatban, amelynek során az első szőlőszemtől az utolsó csepp borig mindenre figyelünk. De azt sem szabad elfelejtenünk, hogy egy ilyen nagy lélegzetvételű feladat nem csak egy ember szakértelmén és erőbefektetésén múlik. A BB bor- és pezsgőcsalád megújítása egy igazi csapatmunka volt, minden kolléga a tudása legjavát tette hozzá a projekthez. Mindannyiuknak hálával tartozunk ezért” – mondta Terleth Gabriella.
Kácsor Bence, a BB pincészet főborásza a James Davis-szel kialakított szakmai együttműködést jellemezve kifejtette: „az elmúlt időszakban több száz bort kóstoltunk végig közösen. Nemcsak a saját portfóliónk, hanem a borvidék és Magyarország különböző borait is. Mindezek alapján immár pontosan tudjuk, mik az erősségeink, miben fejlődhetünk és miként használhatjuk ki a bennünk rejlő potenciált”.
„Sok szó esett arról is, hogyan változnak ma a borfogyasztási szokások világszerte, és hogyan tudunk ehhez alkalmazkodni anélkül, hogy feladnánk az értékeinket. Ez a közös munka számunkra is tanulási folyamat volt. Nem kaptunk kész recepteket, nem vettük át egy az egyben más országok jó gyakorlatait, hanem lépésről lépésre haladunk a fejlődés útján. James Davis tudása, tapasztalata és nyitottsága iránytűként segít minket abban, hogy ne veszítsük szem elől a legfontosabb célt: a BB borok és pezsgők folyamatos minőségi fejlődését” – emelte ki a szakértő.