Nagy dobás a Hondától: hibrid, lendületes és ideális szabadidő-autó

Nagy dobás a Hondától: hibrid, lendületes és ideális szabadidő-autó

A következő generációs, kizárólag hibrid hajtáslánccal értékesítésre kerülő HR-V e:HEV fejlesztésekor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy a vásárlói elvárásokhoz tökéletesen igazodjon a modell, és mindent megadjon korunk autósainak. A mérnökök ezúttal is felmérték, hogy milyen életvitelt folytat és mely dolgokat tartja fontosnak a vásárlóközönség, s olyan kompakt szabadidő-autót alkottak, ami vonzó, könnyen kezelhető és magas használati értékkel büszkélkedhet, ahol a funkcionalitás a szépséggel párosul.

A mélyre ható piackutatás rámutatott, hogy a teljesítmény és a szépség korántsem elég. A vevők olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek illeszkednek hétköznapjaikba és megfelelnek konkrét elvárásaiknak. Válaszként a kihívásra, a fejlesztőcsapat a „Villanyozd föl az életed!” jelmondatot tűzte zászlajára, és a munka minden egyes fázisában az aktív élet szerelmeseinek igényeit tartotta szem előtt. A cél az volt, hogy még több feladatra legyen alkalmas a legújabb HR-V és támogassa, kibővítse a felhasználók lehetőségét.

Az eredmény pedig egy kortárs stílusában fogant, kupékat idéző, emberközpontú szabadidő-autó, ami egyszerű, mégis vonzó formavilággal, valamint tágas, sokoldalúan variálható, kényelmes belső térrel kényezteti utasait. Úgy is írhatnánk, hogy a vadonatúj HR-V-ben a kivételesen hatékony helykihasználás és a szabadidő-autókra jellemző stílus talált egymásra, valamint minden olyan értéket megtalálunk benne, ami a Honda termékeire jellemző: kiváló minőségű, praktikus, kompakt és élmény használni.

A fejlesztési folyamat során a Honda „ Az ember a gép előtt.” (Man Maximum, Machine Minimum) filozófiája érvényesült, mely azon a meggyőződésen alapul, hogy a technológia és a tervezés célja a vezető és az utasok igényeinek kiszolgálása.

A hajtáslánc részeinek hatékony elrendezését, például az üzemanyagtartály középre helyezését, a Honda világszerte használt kisméretű platformja teszi lehetővé. Ezzel a megoldással a végsőkig növelhették az utastér helykínálatát, kényelmes, pihentető utazást szavatolva négy felnőttnek. A bőséges tér, a fejlett formaterv és a modern technika optimalizálja a levegő áramlását, kényelmes, ergonomikus és szabadon variálható környezetet teremt.

  • A kupészerű karosszéria energiától duzzadó, lendületes megjelenéssel ruházza fel az új HR-V-t.
  • A modern, kocsitest egyik legszembetűnőbb részlete az első lámpáktól a hátsókig szaladó, határozott vállvonal, melyről az elképesztően elegáns, rejtett kilinccsel és háromdimenziós panellel érdekesebbé tett farrészre vándorolhat a tekintet.
  • Az új HR-V belterében minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy hatalmas, légies és csendes tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. Az ablakok például a lehető legtöbb fényt engedik be, az alacsony, sík műszerfal, illetve a két A-oszlop pedig alig korlátozza a vezető látómezejét, így még könnyebb, élvezetesebb és biztonságosabb a HR-V vezetése.
  • A légiesség jegyében az egyedi megjelenésű, L-alakú levegőzőnyílások a műszerfal felső sarkaiba kerültek, ráadásul anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy a légáram zavarná a bent ülőket. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a levegő nem az utasok között cirkulál körbe-körbe, hanem a szélvédő, a tető és az ablakok mentén, még kellemesebbé téve a környezetet.
  • A hátsó üléseket kicsit hátrébb döntötték a kifutó HR-V-hez képest, ezáltal nőtt a tér és még kényelmesebb lett a hátsó sor.

Forrás