A régi útikedvenc a fenntarthatóságra is fókuszál

A régi útikedvenc a fenntarthatóságra is fókuszál

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) nemcsak a fenntartható helyszíneket ajánlja: maga is mindent megtesz a zöld szemlélet térnyeréséért – ez derült ki a szervezet legutóbbi sajtótájékoztatóján is, amelyen Czeiszing Miklós a magyarországi képviselet vezetője a 49 eurós tömegközlekedési bérletről is beszélt.

A használt zászlókból, hirdetési anyagokból készített újrahasznosított ajándéktáska várta a DZT sajtótájékoztatójára meghívottakat, akik az esemény helyszínére utazva, a fenntarthatóság jegyében, BKK-jegyet kaptak a szervezőktől, ezzel is jelezve, hányféle módja van a fenntarthatóságnak. Czeiszing Miklós ehhez kötődően beszélt arról is, hogy a tavalyi nagysikerű akció után ezért folytatják az egész Németországban érvényes – idén 49 eurós – tömegközlekedési bérletet.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője

De Németország amúgy is népszerű utazási célpont, amit jól mutat, hogy a Covid-járvány után gyorsan visszanyerte beutazási pozícióját. Jó mutatja ezt, hogy a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint a nemzetközi vendégéjszakák száma 2022-ben 120 százalékkal, 31,0 millióról 68,1 millióra nőtt 2021-hez képest.Ezzel a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma már az utolsó nyugodt évnek számító 2019-es esztendő 76 százalékát érte el. De még ennél is ígéretesebb, hogy az előrejelzések szerint a 2023-as beutazások száma ismét elérheti a 2019-es rekord évet.

Ebben nagy szerepe van az erős márkaimázsnak, annak, hogy a 60 nemzetet összehasonlító Anholt Ipsos Nation Brands Indexben (NBI) Németország, mint márka, tavaly már nyolcadik alkalommal végzett az élen. Mindezt úgy, hogy Németország a harmadik legnépszerűbb globális úticél: Olaszországot és Spanyolországot követve előzi meg Franciaországot és az USA-t. Az európai utazók körében még ennél is jobb a helyzet, mert tavaly ismét a második legkedveltebb desztináció lett. Egy szakmai felmérés szerint egyébként a Németországba utazók többsége (61 százaléka) városlátogató, 29 százalékuk pedig az ország sokrétű adottságait kihasználva körutazást, 21 százalékuk pedig természetorientált üdülést tervez.

Németországba honfitársaink továbbra is töretlen lelkesedéssel járnak. A magyarok 2022-ben 602 ezer vendégéjszakát töltöttek Németországban, ami ugyan szintén elmarad a 2019-es rekordév 830 ezres létszámától, de idén a magyar utazók száma is jó eséllyel eléri a Covid előtti csúcsot. A magyarok egyébként nagyjából a nemzetközi átlaghoz hasonló célokkal és arányban utaznak Németországba, ahol számukra Bajorország a legkedveltebb régió, München a kedvenc város és az apartman a legkedveltebb szálláshely.

A szokásokhoz híven a német turisztikai szervezet idén is egyszerre több tematikával hirdette meg a 2023-as turisztikai évet. Mivel a különféle felmérések is azt igazolják, hogy az utazók körében egyre fontosabb a fenntarthatóság, a DZT 2023-as, három kiemelt témájának egyike a fenntarthatóság. A második – némiképp ehhez is kapcsolódóan –, a természet, míg a harmadik, az ország gazdag történelmi és természeti örökségének köszönhetően az UNESCO világörökségek témaköre. Ehhez kapcsolódóan a DZT idén nyolc tematikus útvonalra felépítve kínálja Németország 51 UNESCO világörökségi helyszínének felfedezését.

Érsek M. Z.

Forrás