Családbarát prémium elérhető áron. A Hilaris újradefiniálja a hazai turizmust

Családbarát prémium elérhető áron. A Hilaris újradefiniálja a hazai turizmust

Új szereplő jelent meg a hazai szállodapiacon, amely a minőségi turizmust nem a luxus, hanem a minőségi vendégélmény oldaláról közelíti meg. Zentai Péter, az ausztriai szállodákkal is rendelkező Hilaris Hotels alapító-tulajdonosa. Az Utazó magazin olvasói által az Év turisztikai személyiségének választott szakember elmondta: a szállodalánc célja, hogy a magyar családok számára megfizethető áron, mégis magas színvonalon tegye elérhetővé a színvonalas kikapcsolódást. Ehhez Magyarországon egyedülálló módon kamatmentes részletfizetést is kínálnak vendégeiknek.

– Tavaly óta látványos növekedést tapasztalhatunk a Hilaris Hotels háza táján. Milyen tervekkel indult a szállodalánc?

A Hilaris Hotels szállodamárkát 2023 szeptemberében indítottuk útjára, mert azt láttuk, hogy a megfizethető, de magas minőségű szolgáltatási szinten hiány mutatkozik a hazai szálláskínálatban, és ebben egy komoly fejlődési potenciál rejlik. Ezt szeretnénk tudatosan kihasználni. Az egyik legfontosabb célkitűzésünk az, hogy a magyar turizmusban a minőségi szegmenst erősítve olyan szállodai kínálatot hozzunk létre, amely hosszú távon környezetileg és gazdaságilag is fenntartható értéket képvisel.

 – Mit jelent ez a gyakorlatban?

– A Hilaris név a latin „jókedvű, derűs” szóból ered, és mi is ezt szeretnénk átadni a vendégeink­nek, legyen szó családi nyaralásról vagy romantikus hétvégéről. Ezért vezettük be Magyarországon el­sőként a „használd most, fizess később” („buy now, pay later”) kamatmentes részlet­fizetési rendszerünket, amely pré­mium színvonalú kikapcsolódást tesz elérhetővé a fizetőképes, szélesebb kör számára. Élmény­alapú, családbarát szolgáltatás­csomagjaink – játszóházak, ani­mátorok, romantikus csomagok – minden korosztálynak szólnak.

 – Hogyan épül fel a lánc port­fóliója?

– Jelenleg hat magyarországi és öt osztrák szálloda tartozik a Hi­laris Hotels portfóliójába. Már a kezdetektől törekedtünk arra, hogy kiemelt lokációkban, a Balaton partján, a Mecsekben, a Szalajka-völgyben, míg Ausztriában Murau és Kreischberg népszerű sírégióiban kínáljunk megfizethető, mégis magas színvonalú szálláslehetőséget. Ezek olyan desztinációk, ahol a természeti környezet már önmagában is emeli a pihenés élményét, legyen szó nyári vakációról vagy aktív téli kikapcsolódásról.

A szállodalánc folyamatos bő­vülése amellett, hogy választék­bővülést jelent a vendégeknek, hatékonyságnövelést biztosít a működésben. A központosított beszerzés és logisztika csökkenti a költségeket, az így keletkező előnyöket pedig kedvezmények formájában adjuk vissza vendé­geinknek. Az is fontos, hogy a szállodák szakmailag is támo­gatják egymást, mert meggyő­ződésünk, hogy a jól képzett mun­kaerő és a tudásmegosztás a minőség záloga. Munkatársaink anyagi megbecsülése mellett ezért fektetünk nagy hangsúlyt azokra a tréningekre és tovább­képzésekre, amelyek nemcsak a szakmai minőséget biztosítják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a nálunk dolgozók kiszámítható karrierutat járhassanak be a szál­lodaláncon belül. Mindez olyan hosszú távú stabilitást ad a csa­patnak, amelyet a vendég is meg­érez. Például azért, mert munka­társaink 98 százaléka olyan ma­gyar szakember, akikkel Magyar­országon és Ausztriában is hiteles élményt tudunk nyújtani.

Zentai Péter

 – Szavai szerint a Hilaris Hotels kínálata jóval túlmutat a klasszi­kus szállodai szolgáltatásokon. Miben rejlik az élményalapú ven­déglátásuk különlegessége, és hogyan szólítják meg a családos utazókat?

 – Nálunk a szállás és az étkezés csak a kiindulópont – célunk, hogy minden vendég teljes értékű élménycsomagot kapjon. A Li­festyle Hotel Mátrában például napi programokkal várjuk a ven­dégeket: vezetett kirándulásokkal, animációs foglalkozásokkal, bű­vészshow-kkal és egy vadonatúj bowlingpályával. Az egészség­megőrzés is kiemelt szerepet kap: 1800 négyzetméteres wellness­részlegünkben különféle szaunák, élménymedencék, jakuzzik és fel­öntések mellett olyan orvosilag is megalapozott szolgáltatások is elérhetők, mint a holt-tengeri lebegés, az oxigénsátor vagy a mínusz 150 fokos kriokabin.

 A családokat minden szállo­dánkban dedikált szolgáltatások­kal várjuk: gyereksarkokkal, ani­mációval, tematikus programok­kal a legkisebbektől a kamaszokig, valamint összenyitható családi szobákkal, amelyek egyszerre biz­tosítanak közelséget és némi sze­parációs lehetőséget is a pihe­néshez. Célunk, hogy minden szállodánkban, minden korosztály számára valódi feltöltődést kí­náljunk.

 – Az online világban milyen fo­gadtatást tapasztalnak?

 – Különösen büszkék vagyunk arra, hogy az ausztriai síhotele­ink, amelyek már a második éve tartoznak hozzánk, nemcsak a profitabilitás szempontjából, ha­nem a vendégelégedettség te­kintetében is rendkívül sikeresek. A vendégektől kapott jóval 9 pont feletti, kiemelkedő értéke­lések nemcsak pozitív vissza­jelzést jelentenek számunkra, hanem megerősítést is abban, hogy a Hilaris-modell nemcsak Magyarországon, hanem a leg­versenyképesebb nyugati kör­nyezetben is működőképes. Ezért a jövőben is ezt az irányt szeretnénk tovább erősíteni: mi­nőségi vendégélményt kínálni, megfizethető áron.

 – Milyen szerepet tölt be a gasztronómia a Hilaris Hotels szállodákban?

 – A gasztronómia nálunk nem pusztán a vendéglátás része, ha­nem az élmény egyik alappillére. A koncepcióért Krausz Gábor executive chef felel, aki fiatalon London Michelin-csillagos étter­meiben szerzett tapasztalatot, majd idehaza is komoly szakmai elismerésre tett szert. Nemcsak az étlapokat állítja össze, hanem a minőségért és a kreatív, szezo­nális választékért is garanciát vállal.

Tekintettel arra, hogy a szállo­dalánc számára kiemelten fontos a környezeti fenntarthatóság, ez természetesen a gasztronómia területén is megjelenik. Ételeink többsége a közeli termelőktől származó, friss alapanyagokból készül, miközben nagy hangsúlyt fektetünk az ételérzékenységgel élő vendégek igényeire is – legyen szó gluténmentes, laktózmentes vagy vegetáriánus opciókról. A célunk az, hogy a tudatos táplál­kozás és a minőségi élmény kéz a kézben járjon.

Milyen irányba tervezik to­vábbépíteni a Hilaris Hotels márkát, és milyen területek kapnak kiemelt szerepet a jö­vőben?

– Hosszú távú célunk a bővülés, mert hisszük, hogy a Hilaris Ho­tels által képviselt minőség és odafigyelés ma még hiánycikknek számít a közép- és kelet-európai régióban. Ezt a szemléletet sze­retnénk újabb országokban is meghonosítani – jelenleg is zaj­lanak akvizíciós tevékenységeink Magyarországon és Ausztriában, de a közeljövőben Olaszország, Szlovénia és Horvátország felé is nyitni szeretnénk. Ezek föld­rajzilag könnyen elérhető, logisz­tikailag jól kezelhető és a magyar vendégek számára is kifejezetten vonzó úti célok.

A terjeszkedés mellett fontos stratégiai célként tekintünk a kon­ferencia- és rendezvényturizmus fejlesztésére is. Ezen a területen még jelentős piaci űr tapasztal­ható Magyarországon, amelyet egy korszerű, vendégcentrikus szolgáltatási modellel szeretnénk kitölteni – modern technológiai háttérrel és magas minőségi szín­vonallal. Célunk, hogy a Hilaris Hotels a pihenés mellett az üzleti vendéglátásban is meghatározó szereplővé váljon.

Érsek M. Zoltán

Forrás