Családbarát prémium elérhető áron. A Hilaris újradefiniálja a hazai turizmust

Új szereplő jelent meg a hazai szállodapiacon, amely a minőségi turizmust nem a luxus, hanem a minőségi vendégélmény oldaláról közelíti meg. Zentai Péter, az ausztriai szállodákkal is rendelkező Hilaris Hotels alapító-tulajdonosa. Az Utazó magazin olvasói által az Év turisztikai személyiségének választott szakember elmondta: a szállodalánc célja, hogy a magyar családok számára megfizethető áron, mégis magas színvonalon tegye elérhetővé a színvonalas kikapcsolódást. Ehhez Magyarországon egyedülálló módon kamatmentes részletfizetést is kínálnak vendégeiknek.
– Tavaly óta látványos növekedést tapasztalhatunk a Hilaris Hotels háza táján. Milyen tervekkel indult a szállodalánc?
– A Hilaris Hotels szállodamárkát 2023 szeptemberében indítottuk útjára, mert azt láttuk, hogy a megfizethető, de magas minőségű szolgáltatási szinten hiány mutatkozik a hazai szálláskínálatban, és ebben egy komoly fejlődési potenciál rejlik. Ezt szeretnénk tudatosan kihasználni. Az egyik legfontosabb célkitűzésünk az, hogy a magyar turizmusban a minőségi szegmenst erősítve olyan szállodai kínálatot hozzunk létre, amely hosszú távon környezetileg és gazdaságilag is fenntartható értéket képvisel.
– Mit jelent ez a gyakorlatban?
– A Hilaris név a latin „jókedvű, derűs” szóból ered, és mi is ezt szeretnénk átadni a vendégeinknek, legyen szó családi nyaralásról vagy romantikus hétvégéről. Ezért vezettük be Magyarországon elsőként a „használd most, fizess később” („buy now, pay later”) kamatmentes részletfizetési rendszerünket, amely prémium színvonalú kikapcsolódást tesz elérhetővé a fizetőképes, szélesebb kör számára. Élményalapú, családbarát szolgáltatáscsomagjaink – játszóházak, animátorok, romantikus csomagok – minden korosztálynak szólnak.
– Hogyan épül fel a lánc portfóliója?
– Jelenleg hat magyarországi és öt osztrák szálloda tartozik a Hilaris Hotels portfóliójába. Már a kezdetektől törekedtünk arra, hogy kiemelt lokációkban, a Balaton partján, a Mecsekben, a Szalajka-völgyben, míg Ausztriában Murau és Kreischberg népszerű sírégióiban kínáljunk megfizethető, mégis magas színvonalú szálláslehetőséget. Ezek olyan desztinációk, ahol a természeti környezet már önmagában is emeli a pihenés élményét, legyen szó nyári vakációról vagy aktív téli kikapcsolódásról.
A szállodalánc folyamatos bővülése amellett, hogy választékbővülést jelent a vendégeknek, hatékonyságnövelést biztosít a működésben. A központosított beszerzés és logisztika csökkenti a költségeket, az így keletkező előnyöket pedig kedvezmények formájában adjuk vissza vendégeinknek. Az is fontos, hogy a szállodák szakmailag is támogatják egymást, mert meggyőződésünk, hogy a jól képzett munkaerő és a tudásmegosztás a minőség záloga. Munkatársaink anyagi megbecsülése mellett ezért fektetünk nagy hangsúlyt azokra a tréningekre és továbbképzésekre, amelyek nemcsak a szakmai minőséget biztosítják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a nálunk dolgozók kiszámítható karrierutat járhassanak be a szállodaláncon belül. Mindez olyan hosszú távú stabilitást ad a csapatnak, amelyet a vendég is megérez. Például azért, mert munkatársaink 98 százaléka olyan magyar szakember, akikkel Magyarországon és Ausztriában is hiteles élményt tudunk nyújtani.

Zentai Péter
– Szavai szerint a Hilaris Hotels kínálata jóval túlmutat a klasszikus szállodai szolgáltatásokon. Miben rejlik az élményalapú vendéglátásuk különlegessége, és hogyan szólítják meg a családos utazókat?
– Nálunk a szállás és az étkezés csak a kiindulópont – célunk, hogy minden vendég teljes értékű élménycsomagot kapjon. A Lifestyle Hotel Mátrában például napi programokkal várjuk a vendégeket: vezetett kirándulásokkal, animációs foglalkozásokkal, bűvészshow-kkal és egy vadonatúj bowlingpályával. Az egészségmegőrzés is kiemelt szerepet kap: 1800 négyzetméteres wellnessrészlegünkben különféle szaunák, élménymedencék, jakuzzik és felöntések mellett olyan orvosilag is megalapozott szolgáltatások is elérhetők, mint a holt-tengeri lebegés, az oxigénsátor vagy a mínusz 150 fokos kriokabin.
A családokat minden szállodánkban dedikált szolgáltatásokkal várjuk: gyereksarkokkal, animációval, tematikus programokkal a legkisebbektől a kamaszokig, valamint összenyitható családi szobákkal, amelyek egyszerre biztosítanak közelséget és némi szeparációs lehetőséget is a pihenéshez. Célunk, hogy minden szállodánkban, minden korosztály számára valódi feltöltődést kínáljunk.
– Az online világban milyen fogadtatást tapasztalnak?
– Különösen büszkék vagyunk arra, hogy az ausztriai síhoteleink, amelyek már a második éve tartoznak hozzánk, nemcsak a profitabilitás szempontjából, hanem a vendégelégedettség tekintetében is rendkívül sikeresek. A vendégektől kapott jóval 9 pont feletti, kiemelkedő értékelések nemcsak pozitív visszajelzést jelentenek számunkra, hanem megerősítést is abban, hogy a Hilaris-modell nemcsak Magyarországon, hanem a legversenyképesebb nyugati környezetben is működőképes. Ezért a jövőben is ezt az irányt szeretnénk tovább erősíteni: minőségi vendégélményt kínálni, megfizethető áron.
– Milyen szerepet tölt be a gasztronómia a Hilaris Hotels szállodákban?
– A gasztronómia nálunk nem pusztán a vendéglátás része, hanem az élmény egyik alappillére. A koncepcióért Krausz Gábor executive chef felel, aki fiatalon London Michelin-csillagos éttermeiben szerzett tapasztalatot, majd idehaza is komoly szakmai elismerésre tett szert. Nemcsak az étlapokat állítja össze, hanem a minőségért és a kreatív, szezonális választékért is garanciát vállal.
Tekintettel arra, hogy a szállodalánc számára kiemelten fontos a környezeti fenntarthatóság, ez természetesen a gasztronómia területén is megjelenik. Ételeink többsége a közeli termelőktől származó, friss alapanyagokból készül, miközben nagy hangsúlyt fektetünk az ételérzékenységgel élő vendégek igényeire is – legyen szó gluténmentes, laktózmentes vagy vegetáriánus opciókról. A célunk az, hogy a tudatos táplálkozás és a minőségi élmény kéz a kézben járjon.
– Milyen irányba tervezik továbbépíteni a Hilaris Hotels márkát, és milyen területek kapnak kiemelt szerepet a jövőben?
– Hosszú távú célunk a bővülés, mert hisszük, hogy a Hilaris Hotels által képviselt minőség és odafigyelés ma még hiánycikknek számít a közép- és kelet-európai régióban. Ezt a szemléletet szeretnénk újabb országokban is meghonosítani – jelenleg is zajlanak akvizíciós tevékenységeink Magyarországon és Ausztriában, de a közeljövőben Olaszország, Szlovénia és Horvátország felé is nyitni szeretnénk. Ezek földrajzilag könnyen elérhető, logisztikailag jól kezelhető és a magyar vendégek számára is kifejezetten vonzó úti célok.
A terjeszkedés mellett fontos stratégiai célként tekintünk a konferencia- és rendezvényturizmus fejlesztésére is. Ezen a területen még jelentős piaci űr tapasztalható Magyarországon, amelyet egy korszerű, vendégcentrikus szolgáltatási modellel szeretnénk kitölteni – modern technológiai háttérrel és magas minőségi színvonallal. Célunk, hogy a Hilaris Hotels a pihenés mellett az üzleti vendéglátásban is meghatározó szereplővé váljon.
Érsek M. Zoltán