Mentőöv gyengélkedő hoteleknek – Interjú Sárvári Krisztinával

Mentőöv gyengélkedő hoteleknek – Interjú Sárvári Krisztinával

Covid, háború, infláció, forintgyengülés – csapás, csapást követ az idegenforgalomban. A nehézségek miatt sok szálloda ideiglenesen, vagy végleg bezárt. Pedig lenne segítség: a ’Hotelmentők’. A bajba jutott szállodákat segítő, újra talpra állító cég neve kezd egyre ismertebbé válni a szakmai köztudatban. A tanácsadócég vezetőjével, Sárvári Krisztinával beszélgettünk.  

Sárvári Krisztina

Milyen segítséget tudnak adni a gyengélkedő szállodáknak?

Célunk, hogy a hozzánk forduló turisztikai vállalkozások, elsősorban hotelek, panziók és vendégházak a nehéz körülmények között is eredményesen üzemeljenek. Ezt az üzemelésben jelentkező zavarok felismerésével, majd a leküzdésükhöz szükséges változtatások felvázolásával érjük el. Majd a javaslataink végrehajtásához is segítséget adunk, hogy hatékonyabbá váljon az üzemeltetés.

A HOTELMENTŐK tehát több elemből álló és egymásra épülő szolgáltatási csomagokat kínálnak, az egyedi igények figyelembevételével.

Ehhez biztos szakmai háttérre van szükség. Milyen stábbal dolgoznak a Hotelmentők?

A HOTELMENTŐK csapatának tagjai az idegenforgalom és a szállodaipar területén szerzett több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek. Jómagam is 40 éve dolgozom a turizmus és húsz éve a szállodai ipar területén. Munkatársaim mindegyikét jól ismerem, hiszen éveken, évtizedeken keresztül dolgoztunk együtt a szállodaüzemeltetés szinte valamennyi területén.

Tapasztalataik alapján mi az, amit a gyengélkedő cégek rosszul csinálnak. Mi szorul a legtöbb helyen változtatásra?

Nehéz általános érvényű választ adni. Ahány szálláshely, annyiféle probléma. Éppen ezért szolgáltatásunk helyzetfelméréssel indul, amelynek során a működés legfontosabb elemeit, az üzemeltetést, az értékesítést és a marketinget mérjük fel helyszíni megfigyelések, interjúk, kapott adatok elemzése alapján.

Az audit során megismerjük a szálloda múltbeli és aktuális működését. Felmérjük a szervezeti felépítést, az egyes részlegeket, a meglévő munkafolyamatokat, a különböző területeken dolgozók létszámát, a feladatok elosztását. A rendelkezésre bocsájtott információk alapján részletesen elemezzük a szálloda működését, beleértve az értékesítés, a marketinget, a gazdálkodást és a beszállítói kapcsolatokat is.

Vizsgáljuk az online jelenlétet, többek között a weboldalt a keresőoptimalizálást, a felhasználói élményeket, a jelenlétet a közösségi média felületeket és egyéb kommunikációs csatornákat.

Foglalkozunk az értékesítés hatékonyságával, az árképzés módjával, a meglévő és lehetséges célcsoportokkal, valamint a különböző értékesítési csatornákkal.

A felmérés és az elemzés a szálloda nagyságától és a szolgáltatások sokszínűségétől függően akár több hetet vehet igénybe és szükségessé tehet több találkozást is a tulajdonosokkal, a vezetőkkel és a dolgozókkal.

A bajba jutott hotelek értelemszerűen nem dúskálnak az anyagiakban. Gondolja, hogy tudnak és akarnak fizetni az Önök által nyújtott szolgáltatásokért? Egyáltalán, mennyibe kerül a tanácsadás?

Összeállítottunk alap szolgáltatási csomagokat árakkal, de a tanácsadás tényleges költségét csak az első beszélgetés után tudjuk megmondani. A szolgáltatás árát számos tényező befolyásolja, a szálloda mérete, a szolgáltatások összetettsége, a kiinduló helyzet, a fejlesztendő területek. Mivel magam is olyan szállodákban dolgoztam és tanácsadó voltam vendégházaknál, tisztában vagyok azzal, hogy egy szálláshely, típusától és méretérő függően mennyit tud és hajlandó tanácsadásra áldozni. Úgy hiszem, a szakmai reputációnk pedig elegendő fedezetet ad az általunk nyújtott szolgáltatások minőségére.

Kik a meglévő, illetve megcélzott ügyfelek? A kisebb vagy a nagyobb hotelek?

Elsősorban olyan kis és közepes méretű szállodák, valamint panziók, vendégházak vannak a partnereink között, ahol a tulajdonos vagy az üzemetető nem rendelkezik turisztikai múlttal. Pénzügyi befektetőként érkezett vagy egyszerűen elvarázsolta a turizmus, a szállodák világa.

Mit hozhat az idei év a szakmában, a szállodaiparban? Milyen szakmai trendeket vár?

A szakma szereplőivel való beszélgetéseim során úgy tapasztalom, hogy a szálláshelyek vezetői optimistán tekintenek a 2023-ra. Várakozásaik nem alaptalanok, hisz a 2022-es turisztikai mutatók minden tekintetben meghaladták az előzetes várakozásokat. Jót tett az évkezdetnek a meghosszabbított téli szünet és az előfoglalások is biztatóak.

Ugyanakkor tekintettel a gazdasági helyzetre, nem lehetnek illúzióink, számolni kell az eredményesség csökkenésével. Ezért fontos a tudatos tervezés és a szigorú költséggazdálkodás. Ha pedig valami nem a terveknek megfelelően alakul, azonnal be kell avatkozni a folyamatokba. Azonban úgy, hogy a vendégek a lehető legkevesebbet érzékeljék ebből. A változtatások újítások keresztülvitele nem mehet a vendégélmény rovására. A várható trendekről egyébként elérhető egy elemzés a honlapunkon, a www.hotelmentok.hu webcím alatt.

Szerző: Zeller Heni

Forrás