Befutnak az új, szélsebes Intercity-kocsik

Befutnak az új, szélsebes Intercity-kocsik

Új InterCity-kocsikat vásárol a MÁV: ezek között lesznek olyanok, amelyek már óránként kétszáz kilométeres sebességre is alkalmasak.

Mivel hamarosan néhány vasútvonal alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity-kocsikat is vásárol a vasúttársaság, amelyek 2019-ben jelenhetnek meg a belföldi közlekedésben – írta a Magyar Hírlap alapján az Index.

A MÁV-Start Zrt. szolnoki járműjavító üzemében már meg is kezdődött az új vasúti kocsik (IC+) sorozatgyártása, a munkához szükséges beszerzési eljárások jelentős része lezárult – közölte a cég. A Start húsz, saját fejlesztésű és nemzetközi forgalomra is alkalmas IC+ kocsi előállítását kezdte meg, az első két jármű jövő tavaszra készülhet el.

Először többcélú, így kerékpárok és kerekesszékek szállítására is alkalmas kocsik, majd másodosztályú, termes járművek készülnek. Ezután épülnek első osztályú kocsik is. A belföldi használatra szánt IC+-ok gyártása is hamarosan elindulhat, a sorozatgyártás 2018 és 2020 között valósulhat meg, a járművek egy része 2019-től állhat forgalomba.

A Magyar Hírlap kitér arra: a nemzetközi és belföldi forgalomra készülő kocsik között leginkább a forgóvázak, azaz a futóművek esetében van eltérés, előbbi járművek ugyanis óránként kétszáz kilométeres sebességre alkalmasak, utóbbiak “csak” százhatvanra. A tervek szerint a húsz nemzetközi kocsi mellett száz új IC+ épül a belföldi forgalom számára.

The post Befutnak az új, szélsebes Intercity-kocsik appeared first on Az Utazó Magazin.

Forrás