Egyre több a kínai turista Magyarországon
35 százalékkal 371 ezerre nőtt a kínai vendégéjszakák száma 2017-ben Magyarországon – hangzott el a napokban egy fórumon.
A kínai beutazó-turizmus fontosságát és jelentős növekedési potenciálját hangsúlyozták a résztvevők a kínai Ctrip csoporthoz tartozó Ctrip Customized Travel és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), valamint az EEST Travel közös szervezésében megtartott üzleti fórumon. Az MTÜ közleménye szerint Máté Kristóf, az ügynökség értékesítésért felelős igazgatója a fórum megnyitóján kiemelte:
Több mint 35 százalékkal 371 ezerre nőtt a kínai vendégéjszakák száma 2017-ben Magyarországon. Budapestre ugyanekkor pedig 178 ezer kínai vendég érkezett, amivel Kína a TOP10 küldőország között szerepel a fővárosnál.
Kane Hszü, a Ctrip ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a kínai lakosság 10 százaléka rendelkezik útlevéllel, ami 130 milliónyi potenciális utazót jelent, a kínai turisták száma évről-évre nő. Az adataik szerint az utazók jelentős többsége 20-49 év közötti, egyéni utazó, akik jellemzően az 500 legnagyobb kínai vállalat képviselői is egyben.
Az MTI jelentése szerint a Ctrip kutatási igazgatója, Andrew Hszie elmondta, hogy a kínai turisták 76,5 százaléka ázsiai, 9,3 százaléka európai, 8,7 százaléka észak-amerikai úti célt keresett fel 2017-ben. Európa a nyári hónapokon kívül holdújévkor (februárban) számíthat nagyobb kínai beutazó forgalomra. Európában jellemzően hosszabb időt, 10-12 napot töltenek, és egyszerre több országot látogatnak meg.
A Ctrip jelenleg Ázsia legnagyobb és a világ második legnagyobb online utazási ügynöksége. A cégcsoportot a Nasdaq 2003 óta jegyzi, munkatársaink száma meghaladja a 30 ezret. A Ctrip Customized Travel jelenlegi szolgáltatói hálózata több, mint 1000 várost és 107 országot fed le.
The post Egyre több a kínai turista Magyarországon appeared first on Az Utazó Magazin.