Vizsgálat a trükkös becsekkolási költségek miatt
Fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Wizz Air földi kiszolgáló partnerének, a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. reptéri gyakorlata miatt – írta az Index.
A portál emlékeztet, hogy a ferihegyi reptéren a weboldalon szereplő ár dupláját szedik be a Wizz Air utasaitól, ha lecsúsztak az online becsekkolásról. Évi több száz millió forintról van szó. A hatósági eljárás során Budapest Főváros Kormányhivatala azt vizsgálja, hogy a földi kiszolgáló reptéri utasfelvétele során megvalósul-e tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlat. Az ellenőrzés arra is kiterjed, hogy a társaság a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat érintően az utasoknak szóló előzetes információknak megfelelően jár-e el.
Az Index felidézte, hogy a Wizz Air már korábban jelezte: a cég üzletpolitikájával nem összeegyeztethető, ha utasaiknak a feltüntetettől eltérő összeget számolnak fel.