Erős nyári szezon után a Bükfürdő Thermal & Spa
A 2018-as főszezonhoz képest 1 százalékkal nőtt a szállások kihasználtsága – hangzott el a 2019-es büki turisztikai csúcsidőszak értékeléséről szóló tájékoztatón.
A többnyire borús, esős július ellenére is sikeres nyarat zárt turisztikai szempontból Bük városa – mondta Németh Violetta, Bük önkormányzata Pénzügyi, Turisztikai és Városfejlesztési Bizottságának elnöke. Mint fogalmazott, július első két hete a szokásosnál hűvösebb volt, így kevesebben érkeztek a városba, viszont látványosan megnőtt az idegenforgalmi kereslet a Gyógy-Bornapok idejére, szinte minden szálláshely teltházas volt a rendezvény ideje alatt.
A 2018-as főszezonhoz képest 1 százalékkal nőtt a szállások kihasználtsága, amelyhez nagyban hozzájárult az augusztusi csúcs, amikor 85,31 százalékos foglaltsággal üzemeltek a szállodák. A nyár folyamán Bükre látogató vendégek több, mint 201.000 vendégéjszakát töltöttek el a városban, amely szintén előrelépés a tavalyi esztendőhöz képest. A magyar látogatók aránya 49-, a cseh/szlovák területről érkezők aránya 29 százalék, a németországi vendégeknél ugyanez a szám 13, míg az osztrákoknál 8 százalék.
Belföldi turisták átlagos tartózkodási ideje 3, míg a külföldieké 4,2 nap volt, ami az országos átlag fölöttinek számít. Az idei évi eddigi beérkezett adatok szerint a város idegenforgalmi adó bevétele 100,5 millió forint volt a június-július-augusztusi időszakban.
Boros László Attila, a Büki Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója a Bükfürdő Thermal & Spa esetében szintén növekvő vendéglétszámról – 1,2 százalékos emelkedésről – számolhatott be a tavalyi főszezonhoz képest a nyári időjárási hullámvasút ellenére. A fürdő vezérigazgatója kiemelte, hogy a szállodai jegyértékesítés 10 százalékos növekedéséből is látszik, hogy az egy napra szóló fürdőlátogatások mellett komoly potenciál rejlik a hosszabb tartózkodást tervező vendégek megszólításában, amely egyértelmű cél a jövőben is.
A fejlődés a bevételek terén még látványosabb: a fürdő árbevétele több mint 100 millió forinttal haladta meg idén a 2018-as adatokat. Ebben a kemping (+28 százalék), a fürdő (+14 százalék) és hosszú idő után a gyógyászat (+7 százalék) bevételének növekedése is komoly szerepet játszott.
A városhoz hasonlóan a fürdőben is kimagasló a cseh és az osztrák vendégek száma a magyar turisták mellett. Olyannyira, hogy arányaiban a budapesti Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda után a Bükfürdő Thermal & Spa büszkélkedhet a második legmagasabb külföldi látogatóaránnyal.
A nyári hónapok sikerei mellett további jó hírekről és komoly tervekről számolt be Boros László Attila. A vállalatnál az elmúlt időszakban csökkent a fluktuáció mértéke, köszönhetően a 2017 óta tartó folyamatos béremeléseknek, így a fürdő munkatársai egyre versenyképesebb bérezés mellett dolgoznak, míg a menedzsment béreit gyakorlatilag befagyasztotta a vezérigazgató. Boros László Attila szerint igazán örömteli, hogy az elmúlt évtizedben nem dolgozott ilyen sok büki lakos a fürdőnél, mint most: több, mint 40 büki munkavállaló erősíti a Büki Gyógyfürdő Zrt. csapatát, közülük pedig hatan vezető pozíciót töltenek be. Hangsúlyozta, hogy a büki fürdőt immár ténylegesen Bükről, és nem a környékbeli településekről, vagy Szombathelyről irányítják.
Másfelől szintén biztató a jövőre nézve, hogy az elmúlt két évhez hasonlóan jelenleg is több komoly fejlesztés van tervben, folyamatban vagy éppen célegyenesben. Utóbbiakhoz tartozik az október 10-én átadásra kerülő Bükfürdő Medical Wellness. Ez a projekt az utolsó eleme annak a 1,5 milliárd forintos beruházási csomagnak, melynek keretén belül valósult meg az Acapulco medence, a Szív medence, a Spray Park, a 7/2-es „buborékos” medence, a teljes Szent Kelemen medence, valamint az új főbejárat építése is. Ezen munkálatok is jól mutatják, hogy komoly minőségfejlesztési törekvések jellemzik a fürdőt, amelyek révén a következő években hazánkban elsőként Bükfürdő érheti utol az osztrák piac színvonalát.
Boros László Attila vezérigazgató szerint élre is kell állnia a fürdőnek és irányt mutatnia a város turisztikai fejlődésében. A Bükfürdő Thermal & Spa ugyanis alapvetően meghatározza a desztináció márkapiaci pozícióját.