Újabb csúcson a Hyundai
A Hyundai Motor Europe sorban ötödször ünnepelhet rekord éves eladásokat: az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb forgalomba helyezési adatainak tanúsága szerint a márka 2019-ben 563 018 új autót értékesített.
A Hyundai eladásai 2019-ben 3,8 százalékkal haladták meg az előző év eredményét. Eközben az európai autópiac csupán 1,2 százalékkal nőtt, így a Hyundai túlteljesítette a piaci átlagot. A legnagyobb éves növekedést Németország (+13%) és Franciaország (+14%) mutatta fel.
2019-ben a Tucson, a Kona, valamint i modellcsalád tagjai: az i10, az i20 és az i30 voltak a legkeresettebb modellek. A Hyundai alternatív hajtású típusai szintén jól teljesítettek, igazolva, hogy a vállalat készen áll az új hajtáslánc-technológiák iránti, fokozódó kereslet kielégítésére. A második generációjában járó IONIQ család oldalán megjelent a Kona Electric, valamint az üzemanyagcellás NEXO: ezzel a Hyundai minden versenytársánál szélesebb villamosított modellpalettával rendelkezik.
„A Hyundai sorban ötödik alkalommal ünnepelhetett éves eladási rekordot Európában. Ezúttal is nagyobb ütemben növekedtünk, mint a piac, miközben az autóipar jelentős változásokon megy át.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A jövőben is odafigyelünk ügyfeleink kívánságaira, hogy az igényeiknek megfelelő modelleket és szolgáltatásokat kínálhassuk számukra. Ezzel folytatjuk márkánk fenntartható növekedését, amely egyre intenzívebben fordul a villamosítás irányába.”
A Hyundai sikeréhez jelentős mértékben hozzájárult, hogy a márka az elmúlt néhány évben több vadonatúj modellt vezetett be a piacon. A vállalat az autóipar egyik legfiatalabb modellkínálatával rendelkezik. A következő 12 hónap során számos modellünk megújul: ezzel a Hyundai palettájának átlagéletkora két év alá csökken.
Idén a Hyundai modellek több mint háromnegyede elérhető lesz részben vagy teljesen villamosított kivitelben. A Hyundai Motor Group 2025-re 44 villamosított modellt vezet be a világpiacokon, köztük 23 akkumulátoros elektromos (BEV) járművet. Ezzel tovább erősíti az elektromosjármű-platformok és fődarabok fejlesztését.
A Hyundai feltett szándéka, hogy az elkövetkezendő évek során az akkumulátoros elektromos járművek piacán a világ három legnagyobb gyártója közé emelkedjen. Az elektromos járművek folyamatos fejlesztésével és a minőségi növekedés előtérbe helyezésével a Hyundai meg kívánja szilárdítani az alternatív hajtástechnológiák terén elért vezető szerepét.