Hyundai Tucson – új mérce a szabadidőautók között
A Hyundai bemutatta a vadonatúj Tucsont, amely előremutató, kísérleti formanyelvvel és ultramodern technológiákkal állít új mércét a kompakt szabadidőjárművek szegmensében. A modell kategóriájának legszélesebb körben villamosított hajtáslánc-kínálatával rendelkezik, megerősítve a Hyundai tiszta mobilitás iránti elhivatottságát, ugyanakkor megőrizve tradicionális szabadidőjárműves karakterét.
A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestseller modelljének negyedik generációja; a típus 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Ebből 1,4 millió autót Európában adtak el. Ezzel a Tucson a vállalat legkeresettebb globális szabadidőjárműve. A Hyundai új kompakt szabadidőjárműve forradalmi, ambiciózus új megjelenéssel lép színre, igazodva a márka új Érzéki sportosság formanyelvéhez.
A kompakt szabadidőjárművek piacának leggazdagabb villamosított (hibrid, plug-in hibrid és 48 voltos mild hibrid egységekből álló) hajtáslánc-választékával érkező vadonatúj Tucson megjelenésével teljessé válik a Hyundai európai crossover-flottájának villamosítása. A Hyundai többi, részben vagy teljesen elektromos szabadidőjárműve között megtalálható a tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncokkal elérhető Kona; a hidrogén üzemanyagcellás NEXO második generációja, valamint a zászlóshajó Santa Fe, amelyet hibrid és plug-in hibrid kivitelben választhatnak az ügyfelek. Legújabb típusainak villamosításával a Hyundai megerősíti piaci pozícióját, mint a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok legszélesebb választékát kínáló autógyártó.
Az újonc nagyobb és szélesebb elődjénél. Izmos kiállását éles törésvonalak és dinamikus arányok jellemzik, az élettel teli felületek progresszív megjelenést kölcsönöznek a modellnek, anélkül, hogy felhígítanák a Tucson robusztus szabadidőjárműves hagyatékát.
A Tucson kifinomult, tágas belső tere, az INTERSPACE leginkább egy olyan rendezett szobára emlékeztet, ahol felülemelkedhetünk a mindennapok gondjain. A tér, a technológia és az információ itt mind összefonódik. A középkonzoltól a vízesésekből ihletet merítő, érzéki formákkal megvalósított dupla ezüst dekorsáv fut végig egészen a hátsó ajtókig, harmonizálva a felületek semleges színekben kivitelezett, rétegezett prémium anyagaival.
A kategóriaelső technológiák harmonikus integrációja révén a vadonatúj Tucson előremutató, teljes mértékben testre szabható digitális élményt kínál ügyfeleinek. Az új 10,25 colos AVN-T képernyő kitölti a jármű belső terének középső részét. A Hyundai formatervezői lemondtak a nyomógombokról és kapcsolókról: az audio, video és navigációs funkciók, továbbá a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás mind érintésérzékeny felületen keresztül vezérelhető: a vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai modell, amelynek középkonzolját teljes egészében érintőképernyő foglalja el. A belső térben mindenütt kiváló minőségű, puha tapintású anyagokkal találkozunk: ezek megjelenésükben és tapintásukban egyaránt új mércét állítanak, míg az új, indirekt légbeömlő nyílások az ajtóktól kiindulva a középkonzolig húzódnak.
A vadonatúj Tucson hamisítatlan terepalkalmasságú, összkerékhajtású szabadidőjármű, köszönhetően annak az új Terrain Mode terepüzemmód-választó rendszernek, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését. Az automata sebességváltóval szerelt hibrid modellváltozatokon elérhető funkció a Hyundai egyedi HTRAC összkerék-hajtási technológiáját alkalmazza, amely a kerekek tapadásától és a jármű sebességétől függően dinamikus vezethetőséget és jobb nyomatékátadást biztosít. A különböző üzemmódok mellett a vadonatúj Tucson három további terepüzemmóddal (sár, homok és hó) biztosít optimális menetteljesítményeket és HTRAC beállításokat, ezáltal a legváltozatosabb terepviszonyok mellett nyújtva fokozott vezetési élményt.
A kocsi fejlesztése során fontos szempont volt, hogy egyszerre gondoskodjanak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről és az élvezetes vezethetőség megőrzéséről. A hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez a vadonatúj Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE, azaz a károsanyag-kibocsátás csökkentése nem megy a vezetési élmény rovására.
Ami a 48V-os mild hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak:
- 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerékhajtással
- 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással
- 1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással
A Hyundai a takarékos és robbanékony 48V-os mild hibrid technológiát a 150 lóerős 1,6 literes T-GDI motorral kombinálta, amelyhez hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. Szintén kiegyensúlyozott opció az 1,6 literes T-GDI motor 180 lóerős kivitele, amely kétkerékhajtású kivitelben a hatfokozatú iMT sebességváltóval, míg összkerékhajtás esetén a 7DCT duplakuplungos sebességváltóval rendelhető. A 136 lóerős 1.6 CRDi 48V mild hibrid hajtáslánchoz két- és összkerékhajtás esetén egyaránt a 7DCT duplakuplungos sebességváltó társul.