Uniós digitális Covid-igazolvány: már működik a rendszer
Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett az uniós digitális Covid-igazolvány bevezetése: megkezdte a működését az az uniós szintű technikai rendszer, amelynek köszönhetően az igazolványokat biztonságosan és az adatvédelmi szabályokkal összhangban ellenőrizni lehet.
Az igazolvány bevezetését az Európai Bizottság javasolta annak érdekében, hogy az uniós polgárok idén nyáron újra és biztonságosan útra kelhessenek. Az illetékes nemzeti hatóságok elektronikus formátumban vagy papíron fogják kiállítani az ingyenes, biztonságos és mindenki számára hozzáférhető igazolványt. A dokumentum azt tanúsítja, hogy tulajdonosa megkapta a Covid19 elleni védőoltást, vagy negatív koronavírusteszt-eredménnyel rendelkezik, vagy már átesett a fertőzésen.
Bár a vonatkozó uniós rendeletet csak július 1-jétől kell majd EU-szerte alkalmazni, mindazok a tagállamok, amelyek készen állnak az igazolványok kiállítására és ellenőrzésére, önkéntes alapon már most elkezdhetik használni a rendszert. Június 1-jével már hét tagállam – Bulgária, Csehország, Dánia, Görögország, Horvátország, Lengyelország és Németország – csatlakozott a rendszerhez, és kezdte meg az első uniós igazolványok kiállítását.