Amikor a divatcég és az autógyártó összefog: itt a trendi Volvo utazótáska
A felelősségteljes divat egyik vezető úttörője, a világszerte ismert és elismert 3.1 Phillip Lim divatmárka a Volvo Cars autógyártóval együttműködve valósította meg a mindkét vállalat szívügyének számító projektet, amelynek keretében környezettudatos utazók számára terveztek és készítettek limitált példányszámban hétvégi utazótáskát.
A 3.1 Phillip Lim előszeretettel tolja mind kijjebb az alternatív forrásból származó anyagok felhasználásának határait, az algából készített, szénsemleges ruhától kezdve az újrahasznosítással magasabb szintre emelt anyagokig, hogy könnyed, természetes stílust sugárzó, tudatos szemléletet tükröző luxustárgyaival forradalmasítsa a modern divatipart.
A dizájner utazótáska a Volvo járművek belső terében használatos, új fenntartható anyagból: a Nordicóból készült. A különleges anyag alkalmazásának apropója, hogy a Volvo Cars korábbi bejelentésének értelmében az új C40 Recharge modellel kezdődően minden új tisztán elektromos Volvo modell teljes mértékben bőrmentes lesz. Ez is jól példázza a Volvo Cars azon törekvését, hogy kiváló minőségű, fenntartható alternatívákat keressen számos, az autóipariban jelenleg használatos anyag kiváltására.
A Volvo Cars által létrehozott Nordico olyan új, kiváló minőségű, innovatív anyag, amely a márka új generációs, tisztán elektromos típusain fog debütálni. Az újrahasznosított műanyagokból (pl. PET-palackok) készített szövetszálakból, svédországi és finnországi fenntartható erdőkből származó bioanyagokból, valamint a borászatban használt dugókból visszanyert parafából készülő Nordico új mércét állít a prémium autóipari utastér-tervezés számára.
A hétvégi utazásokra ideális táskát a skandináv formatervezés esszenciája ihlette, használatát diszkrét zseb, kettős fül és egy márkajelzéssel ellátott kistáska teszi praktikussá. A környezettudatos táska másik ihletadó forrása a „luxtainability”, azaz a prémium fenntarthatóság trendje, amelyről a Volvo Cars és a The Future Laboratory által készített, a jövő anyagait feltérképező „A tudatos formatervezés felemelkedése” (The Rise of Conscious Design) című jelentés is beszámolt. Ezt az egyre szélesebb körben érvényesülő trendet a dizájn világának azon igénye hívta életre, hogy fenntartható anyagokat használjanak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötniük a minőség terén. A táska exkluzív szériában, korlátozott példányszámban készül, ezért nem megvásárolható. Az érdeklődők kizárólag a nemzeti piacokon szervezett marketing programokon: versenyeken vagy jótékonysági árveréseken keresztül, illetve ajándékként juthatnak ahhoz hozzá.