Több mint egymillió SUV-modelljét értékesítette eddig a SEAT
Teljes gőzzel folytatódik az SUV-modellek diadalmenete, a Sport Utility Vehicle szegmens évről-évre egyre nagyobb részesedést produkál a piacon. 2021-ben már az európai új autó forgalomba helyezések 46 százalékát tették ki, azaz öt százalékponttal többet, mint a megelőző év folyamán.
E dinamikus növekedés kiváló példája a SEAT SUV-kínálata, amely 2022-ben – mindössze hat évvel a márka első ilyen modelljének megjelenése után – már az egymillió darabos határt is átlépte három SUV-sorozata értékesítésével. Tavaly összesen 192100 autóval már az Arona, az Ateca és a Tarraco tette ki a márka globális eladásainak 49 százalékát. Népszerűségükben formaviláguk, sokoldalúságuk és sportos menettulajdonságaik játsszák a főszerepet.
Az egymilliomodik SUV-modell nem is lehetett más, mint a mindenkor élenjáró SEAT Arona, amely 2017-es bemutatkozása óta a márka legnépszerűbb autójává lépett elő, s amelyből már 481585 példány talált világszerte gazdára. 2021-ben Spanyolország „bestsellere” lett, így első alkalommal állhatott SUV-modell a spanyol piac élén, ahol premierje óta közel 98 ezer kelt el az Arona sorozat tagjaiból. E sorozat elsősorban funkcionális és praktikus formavilágával, fiatalos és az egyéni igényekre szabható arculatával, kiváló ár-érték arányával, dinamikus menettulajdonságaival és színvonalas technikák jellemezte belterével tűnik ki, ami kényelmes, hálózatba kapcsolt és különösen biztonságos autóvá avatja. A SEAT Arona a martorelli gyárban készül.
Ezután a robusztus SEAT Ateca, a márka történetének első SUV-modellje következik, a kompakt SUV ugyanis napjainkra 435443 példányban kelt el. Elegáns vonalai és egyértelműen sportos karaktere semmi mással össze nem téveszthető egyéniséget kölcsönöznek számára, amit a piac egyik leggazdaságosabb ajánlataként 4Drive összkerékhajtású változata is hangsúlyoz. Terepes karakteréhez tökéletesen illő, minden menethelyzetben agilis, stabil és kényelmes irányíthatósági tulajdonságainak köszönhetően különösen népszerűnek bizonyult Németországban, ahol már több mint 108 ezer darabot értékesítettek belőle.
A kínálatot a 2018-ban bemutatott SEAT Tarraco egészíti ki, amelyből eddig 88820 darabot adtak el világszerte. Ez volt az első olyan modell, amelyet több mint 140 ezer fő részvételével szavazás útján neveztek el. Trendalapító formái hatásos megjelenést kölcsönöznek számára, leginkább azonban a tágas térkínálatával tűnik ki, akár hét személy számára is kényelmes és ergonomikus belsővel, illetve lehajtott hátsó üléssorok mellett akár 1775 literes csomagtérrel. Megemelt karosszériája emellett a sportos és a kanyaríveken is nagypontosságú irányíthatósági tulajdonságok kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi különösen praktikussá e modellt, amelynek legnagyobb piaca – 29 ezer darabos értékesítési volumennel – az Atecához hasonlóan Németország.