Kilőtt a franciaországi turizmus
Franciaország továbbra is a világ elsőszámú turisztikai célpontja, s az idei nyári szezon az infláció és az áremelkedések ellenére sikeresebb, mint a tavalyi, bár kompromisszumokra késztették a hazai turistákat – közölte a kormány.
Jóllehet a nyaralók száma júliusban és augusztusban “nagyjából stabil” maradt a tavaly nyári turisztikai szezonhoz képest, amely áprilistól szeptemberig tart, a becsült szeptemberi adatok figyelembevételével, várhatóan emelkedni fog – derül ki egy kormányzati értékelésből, amelyet októberben véglegesítenek.
Júliusban és augusztusban a turisták száma “nagyjából stabil” volt az előző évhez képest: a franciák 67 százaléka hosszabb-rövidebb időre elutazott nyaralni a hazai turizmus népszerűsítéséért felelős állami szerv, az Atout France megbízásából készített felmérés szerint. Az otthon maradtak 40 százaléka állította azt, hogy elsősorban anyagi okokból nem engedhetett meg magának nyári utat.
A franciák 88 százaléka Franciaországban választott nyári úti célt. A szeszélyes időjárás és a szűkebb pénztárca miatt a franciák idén kevésbé választották a tengerpartokat, inkább a hegyekbe és vidékre utaztak, s előszeretettel több rövid időszakra, miközben a külföldi turisták nagyszámban visszatértek Franciaországba.
A tavalyi kilenc nap helyett idén átlagosan csak nyolc napra utaztak el nyaralni a franciák. Bár az infláció ellenére a franciák nem áldozták be a nyaralásukat, ügyeltek a kiadásaikra – mondta egy sajtótájékoztatón Olivia Grégoire, a kormány idegenforgalomért felelős tagja, aki szerint a franciák 27 százaléka állítja, hogy kevesebbet költ étteremben.
A szállodaiparban, ahol az egy szobára jutó bevétel 30 százalékkal emelkedett egyes régiókban 2019-hez képest, a látogatók száma mintegy 2 százalékkal csökkent – mutatott rá a miniszter. A kempingek bevétele viszont 2, a magánszálláshelyeké pedig 11,8 százalékkal nőtt. (MTI)