Már a terepjárózás is lehet nagyon zöld
A Lexus két olyan típust mutatott be a Tokiói Autószalonon, amelyek képesek zaj- és légszennyezés nélkül, zéró emisszióval barangolni a zöldben.
A terepjáró ellentmondásos műfaj: volánja mögött minden más járműnél szorosabb kapcsolatba kerülhetünk a természettel, ugyanakkor a hagyományos belső égésű motorok által kibocsátott anyagok sehol máshol nem károsítják ennyire közvetlenül a környezetet. A Lexus ezt felismerve két olyan típust mutatott be a Tokiói Autószalonon, amelyek képesek zaj- és légszennyezés nélkül, zéró emisszióval barangolni a zöldben.
Az egyik a közelmúltban leleplezett NX 450h+ crossovernek, a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljének az offroad-kiegészítőkkel megfűszerezett kivitele. A tengelyenként egy-egy villanymotorral felszerelt, így tisztán elektromos üzemben is összkerékhajtással használható Lexus NX PHEV Offroad Concept Iron Oxid (vasoxid) fantázianévre hallgató, bronzszínű fényezését matt fekete, illetve sötétszürke alkatrészek ellenpontozzák. A 17 colos, sötét színű keréktárcsákra durva terepmintázatú abroncsokat szereltek, a képet a tetőn elhelyezett, sokoldalú csomagrögzítő keret teszi teljessé.
A speciális színválasztás egyébként nem véletlen: pontosan ugyanebben a kombinációban pompázik ugyanis a Lexus puritán, műszaki tartalmát tekintve mégis előremutató terepjárműve, a Lexus ROV Concept is. Az eredetileg 2021 decemberében leleplezett, kétüléses terepszöcske belső égésű motorja ugyanis nem benzinnel, hanem hidrogénnel működik. A nagy nyomású tartályban tárolt üzemanyag égése során semmi más melléktermék nem keletkezik, mint vízpára. A motor így az égéstérbe jutó, elhanyagolható mennyiségű kenőolajtól eltekintve teljesen emissziómentesen működik.