Elektromos kocsikkal tudta le a világhíres sivatagi túrát az Audi
Bravúrral esett át tűzkeresztségén az Audi történetének eddigi legösszetettebb versenyautója a Dakar Ralin, és mindhárom Audi RS Q e-tron sikerrel teljesítette szaúd-arábiai bemutatkozása alkalmával a világ legkeményebb terepraliját.
Együttesen mintegy 24 ezer sivatagi kilométert tudhatnak maguk mögött, csaknem háromszorosát a korábban futott 8700 tesztkilométernek. Az Audi legjobb versenyzőpárosaként végül a Mattias Ekström/Emil Bergkvist duó a kilencedik helyen futott be a dzsiddai célba az immár klasszikus sivatagi rali idén különösen nehéz versenyén. Az elektromobilitás elérkeztével az Audi új korszakot nyitott a terepraliban.
„Az Audi mindjárt az első alkalommal felnőtt úttörő szerepéhez a Dakar Ralin” – jelentette ki Oliver Hoffmann, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Elektromos hajtásrendszerével, nagyfeszültségű akkumulátorával és magas hatásfokú energiaátalakító berendezésével minden előzetes elvárásnak megfelelt az Audi RS Q e-tron alternatív hajtáskoncepciója. Innovatív fejlesztéseivel immár több mint négy évtizede bizonyul márkánk újra és újra meggyőzőnek a versenysportban – így a világ legkeményebb raliján is.” Alig több mint egy év alatt fejlesztette az Audi rajtra kész állapotra RS Q e-tron versenygépét.
A 14 Dakar-győzelmével rekorder Stéphane Peterhansel így összegezte a hajtásrendszer inspirálta vérpezsdítő érzést: „Sokféle koncepciómodellt vezettem már a sivatagban, de az Audi RS Q e-tron egyszerűen szenzációs a dűnéken. Tekintélyes forgatónyomatékával az elektromos hajtás tökéletesen illeszkedik vezetési stílusomhoz.”
Carlos Sainz, akit honfitársa, Lucas Cruz navigált, már a harmadik szakaszon történelmet írt, amint az Al-Artavija és Al-Qajszuma közötti meglehetősen nehéz terepen megszerezték az Audi RS Q e-tron első szakaszgyőzelmét. Nyolc nappal később második etapját is sikerült megnyernie.
„Versenyzőink négy etapot nyertek és összesen 14 dobogós helyezést értek el a napi értékelések során, ami jelentősen meghaladja az első Dakar-részvételünkhöz fűzött előzetes várakozásainkat” – hangsúlyozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója, egyben az Audi versenysport-felelőse.