EUB: Az utasbiztosítás költségén nem szabad spórolni

EUB: Az utasbiztosítás költségén nem szabad spórolni

A Generali Csoporthoz tartozó EUB (Európai Utazási Biztosító Zrt.) tapasztalatai szerint a pandémia megjelenésével jelentősen felértékelődött a biztonság kérdése. Ennek egyik érezhető hatása volt idén nyáron, hogy sokkal kevesebben utaztak utasbiztosítás nélkül, és megnőtt a sztornó, vagyis az útlemondási biztosítások szerepe.

Utasbiztosítás: hova, mivel, milyen céllal, mennyire időre?

A legfőbb szempont az utasbiztosítás kiválasztásánál, hogy hova, mivel, milyen céllal, mennyi időre utazunk – figyelmeztet az EUB.

Hova utazunk?

Vannak országok, ahol eleve nagyon drága az egészségügyi ellátás (pl. USA, Izrael). Egzotikus helyszíneken, szigeteken pedig gyakran csak magánellátó intézmények vannak, amelyek szintén drágábbak, ezért ilyen úti céloknál érdemes magasabb egészségügyi fedezetet tartalmazó utasbiztosítást választani. Szigetekről vagy városoktól távol eső helyszínekről a mentés (pl. mentőhelikopter) is több milliós költséget jelenthet – ez is egy indok a magasabb limit mellett.

Mivel utazunk?

Az utazás módjától függően repülős, autós, hajós kiegészítő biztosítás kötése javasolt, mert ezek speciálisan az ilyen utazásokon előforduló káresetre nyújtanak fedezetet.

Mi célból utazunk?

Üzleti út, sport, városnézés, vagy csak vízparton ücsörgés? Ezek nyilvánvalóan más-más kockázatot rejtenek magukban.

Mennyi időre utazunk?

Minél hosszabb időt töltünk külföldön, és minél többször váltunk helyszínt (körutazás), annál nagyobb valószínűséggel fordulhat elő pl. egy betegség.

Ezen felül minden más egyéni mérlegelés kérdése; ki, mitől tart, milyen védelem a fontos számára, mennyit szeretne, illetve tud a biztosításra szánni. Egy azonban biztos: az utasbiztosítás költségén nem szabad spórolni!

“Számtalanszor tapasztaltuk, hogy már egy egynapos, szomszédos országba történő kiruccanás során is egészen komoly káresetek történhetnek”- teszi hozzá az EUB.

COVID-fedezet

“Ma már szinte minden utas keresi a COVID-fedezetet, és sokkal tudatosabban, körültekintőbben döntenek az utasbiztosításról” – tájékoztat az EUB.

Nem árt alaposan átnézni a biztosítási feltételeket, mert a COVID-fedezethez kapcsolódóan is jelentős eltérésekkel vállalják a szolgáltatást az egyes biztosítók.

Az EUB járványos megbetegedésekre (ezen belül COVID-19-re is) az adott termékre meghatározott biztosítási összegeken belül, az orvosi és mentési költségek vonatkozásában legfeljebb 25 000 000 forintig vállal szolgáltatást.

A szerződésben szereplő további szolgáltatások a szerződési feltételek szerint vehetőek igénybe. Ennek megfelelően, ha a Biztosított a beteg, akkor az orvosilag indokolt hazaszállítását a Biztosító megszervezi, és a fenti összeghatártól függetlenül vállalja, ha pedig a Biztosított COVID-19 megbetegedése (pl. pozitív PCR teszt) miatt karanténba kerül, és emiatt nem tud az eredetileg tervezett időpontban hazautazni, akkor a Biztosító megtéríti a szállás-többletköltségeket, megszervezi a későbbi hazautazást, és megtéríti annak többletköltségeit a beteg Biztosított számára a teljes összegig, az utastárs részére pedig a fenti szolgáltatásnál meghatározott limitig.

Ha az ügyfél orvosi dokumentumokkal igazolt COVID-megbetegedés miatt nem tud elutazni, a Biztosító a sztornó biztosítás keretein belül vállalja a szolgáltatást. Fontos megjegyezni, hogy az ügyfél kárenyhítési kötelezettségei közé tartozik, hogy a betegség tüneteinek jelentkezésekor, legkésőbb egy napon belül orvosi segítséget kell igénybe vennie, valamint a lemondásra okot adó körülmény bekövetkezését követő egy munkanapon belül le kell mondania az utazási szolgáltatónál az utat. Ez utóbbi szükséges ahhoz is, hogy az iroda kiállíthassa a kötbér/bánatpénz számlát.

A pozitív teszt kézhezvételét és a lemondást követően a lehető leghamarabb be kell jelenteni telefonon az eseményt az EUB-Assistance-nak, majd megtenni az online kárbejelentést az EUB felé.

A tájékoztatás nem teljes körű.

Forrás