Városmarketing gyémántokat kaptak a városok: Nyíregyháza lett a fődíjas

Városmarketing gyémántokat kaptak a városok: Nyíregyháza lett a fődíjas

A Városmarketing Gyémántdíj pályázatot tizedik alkalommal hirdette meg a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete. A díjátadóra 2025. március 5-én a Digital Marketing Forum konferencián került sor, ahol hét, inspiráló előadás célzottan a digitális, smart marketing megoldások városi alkalmazásáról szólt. 

Ebben az évben rekordszámú, 203 nevezés érkezett 29 várostól. Két-két zsűritag értékelt minden pályázatot a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatékonyság és a források célszerű felhasználásának szempontjai alapján. Minden olyan pályázat, amely a két zsűritagtól hetven százaléknál több pontot ért el, elnyerte a Városmarketing Gyémánt Díj gyémántelismerését. Idén 179 gyémántot adtak át

A díjakat Prof. Dr. Piskóti István, a Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, a zsűri elnöke és Sütő Ágnes, az MMSZ alelnöke, a Bankszövetség Főtitkár-helyettese közösen adta át.

Az év fődíjasa Nyíregyháza városa lett 44 gyémánttal, így ismét viselheti aMarketing Fővárosa 2024” kitüntető címet. „Városmarketing nagykövete” különdíjat Miskolc városa kapta, a második legtöbb benyújtott pályázatért, mellyel bizonyította, hogy sokoldalú marketingtevékenységet folytattak az elmúlt esztendőben.

A „Kisvárosi első” elnevezésű díjat Mátészalka városa tudhatja magáénak, mint a legtöbb sikeres „Városmarketing Gyémántdíjas” szakmai teljesítményt nyújtó kisváros. A „Városmarketing kisvárosi nagykövete” különdíjat Szikszó városa nyerte el, mint a Városmarketing Gyémántdíj példamutató kisvárosi nevezője. 

A „Marketingaktív Vármegye” díj Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyét illeti, hiszen a legtöbb, 66 marketinggyémántot nyertek városai: Nyíregyháza, Mátészalka és Vásárosnamény. A „Vármegyei identitás marketing” különdíjat Komárom-Esztergom Vármegye Önkormányzata nyerte el a vármegyei szinten megvalósított sokszínű, helyi és térségi közösségi értékeket teremtő, példamutató marketing tevékenységéért.

Az idei év kiemelt témájaként „Városfejlesztési marketing” különdíjat adtak át Budapest XIII. kerület önkormányzatának, „Út a smart kerületté váláshoz: az első magyarországi okos óvoda a XIII. Kerületben” című pályázatáért, elismerve a sikeres városfejlesztési programot támogató hatékony marketing tevékenységét.

A sikeres marketingtevékenységet folytató városokat az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. is különdíjjal jutalmazta. Egy 1.000.000, 600.000 és 300.000 forint értékű médiafigyelési szolgáltatásra szóló oklevelet vehetett át Miskolc, Kazincbarcika, valamint Abony városa.

Gyémántdíjas városok még: Baja, Cegléd, Devecser, Fót, Komárom, Komárom-Esztergom Vármegye Önkormányzata, Komló, Szarvas, Szentendre, Várda, Zalaegerszeg, Bácsalmás, Székesfehérvár, Ajka, Hatvan, Győr, Gödöllő, Martonvásár, Vásárosnamény, Siófok és Pécs.

A díj megalapítása óta működik a Gyémánt Ranglista, mely sorrend mutatja, hogy a települések összesen hány gyémántot szereztek 2015 és 2024 között. A ranglistán az 5. helyen áll Vásárosnamény 49 gyémánttal, őt követi 4. helyen Siófok 52 gyémánttal, a 3. helyen Budapest XIII. kerület 56 gyémánttal, a dobogó 2. fokán Miskolc áll 69 gyémánttal. A ranglistát Nyíregyháza városa vezeti 142 gyémánttal. 

-azutazó-

Fotók: Nyíregyháza Forrás: nyiregyhaza.info.hu

Forrás