Újabb érv a bécsi fapados indulás mellett? A Ryanair felvásárolta a Laudamotiont
Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair a Niki Lauda nevével fémjelzett Laudamotiont is befalta és ezzel már az osztrák fapados piacon is a legnagyobb lett.
A Ryanair a részvények maradék 25 százalékának felvásárlásával vált az Air Berlin csoport csődjéből, az alapító Niki Lauda által kimentett Nikiből lett Laudamotion 100 százalékos tulajdonosa.
Miután az 1979-es megalakításakor forradalmian új, minőségi fedélzeti kiszolgálást hozó Lauda Airt 2000-től fokozatosan felvásárolta, majd 2013-ban végleg magába olvasztotta az Austrian Airlines, az alapító, az egykori Forma 1-es sztárpilóta, Niki Lauda továbbra sem adta fel álmait. 2003-ban emelkedett az égbe a Niki első repülőgépe, ami az Aero Lloyd Austria megvásárlásával indított új légitársaság nyitányát jelentette. Lauda ezúttal is hű volt önmagához, mert amíg a Nikit sokan a fapadosok közé sorolták árképzése okán, az ingyenes fedélzeti ellátás az üde, fiatalos légitársaságnál messze túlmutatott a diszkont üzleti modellen. A Niki 2011-ben – komoly pénzért – került a 2017-ben csődbement Air Berlinhez, amelynek vagyonelemeit a Lufthansa szerezte meg. Lauda pedig komoly csatával mentette ki második balsorsú légi cégét, a Nikit.
A tranzakció lezárultával a Ryanair 25 gépesre növeli az osztrák fapados jelenleg 19 repülőgépet számláló flottáját, emellett több lízingcéggel is megállapodást kötött, hogy a Laudamotion flottája 2020-ban 30 gépesre bővülhessen. Ezzel egyidőben azt a célt tűzte ki, hogy a Laudamotion már 2020-ban elérje a 4 milliós, 2021-ben pedig a 7,5 milliós utasforgalmat.
A terv fontos részlete a Laudamotion bécsi flottájának 11 tagúra bővítése is, amivel az osztrák leányvállalat az Austrian mögött a második legnagyobb légitársasággá válhat a schwehati nemzetközi repülőtéren.