Együttműködési szerződést kötött az InterContinental Hotel Group a magyar Hotel and More Holdinggal
Work frame agreementet, együttműködési szerződést írt alá az InterContinental Hotel Group a hazai, független szállodaüzemeltető Hotel and More Holdinggal. Miguel Martins regionális fejlesztési igazgató szerint Magyarországon több olyan szegmens is van, ahol szerepvállalást terveznek. Klemm Balázs a Hotel and More tulajdonos ügyvezetője szerint nemcsak Budapestben, hanem a vidéki városokban is érdemes gondolkodni.
Az Utazó: Az ötcsillagos szállodai szegmensen belül hova sorolná az InterContinentalt?
Miguel Martins: A világ első és legnagyobb nemzetközi luxusszálloda márkájaként az InterContinental már több mint hét évtizede hódít meg új úti célokat szerte a bolygón. A lánc ikonikus szállodái mindenhol tökéletesen illeszkednek a környezetükbe, sokhelyütt a kulturális örökség részét képezik. Az InterContinental Budapest egy élő példa erre, hiszen évtizedek óta jelen van a magyar fővárosban, és nagyon magas színvonalat képvisel a termékek és a szolgáltatások tekintetében, elsősorban a vállalati üzletágat megcélozva. A közelmúltban cégünk, az IHG (InterContinental Hotel Group) ezen a luxusszegmensen belül terjeszkedett olyan új márkákkal, mint a Regent, a Six Senses és a Kimpton.
Az Utazó: Az elmúlt években miként változtak meg a vendégek igényei, és az IHG csoport miként reagál erre?
Miguel Martins: A változások két legfontosabb eleme az ár és az internet. Az online foglalások révén a vendégek sokkal könnyebben és gyorsabban jutnak hozzá a szállodai szolgáltatásokhoz és az alacsonyabb árakhoz. Ez utóbbiak, vagyis az alacsony árak azok, amelyek – a repüléshez hasonlóan – a leginkább megváltoztatták az iparágat azzal, hogy a korábbinál sokkal több embernek teszik elérhetővé az utazást, ami Magyarországon is érzékelhető.
Mindez azzal is együtt jár, hogy a fiatalok számára, valamint a családok szabadidős utazásához már egyszerűen nincs szükség nagy luxusra, mert ez a vendégkör csak egy kényelmes ágyra és egy kellemes szobára vágyik, hiszen elsősorban az adott városra kíváncsi. Ehhez természetesen mi is többféle eszközzel alkalmazkodunk, többek között a hűségprogramunkkal.
Klemm Balázs: Ami Magyarországot illeti, az utóbbi 5 évben a fapados légitársaságoknak is köszönhetően nagyon megugrott a beutazók száma és ami figyelemreméltó, a turisták 40 százaléka 30 és 40 év közötti. Budapesten ezért is nagyon kelendőbbek az olcsóbb szállodák, az egyedi hangulatú boutique hotelek, és ez a tendencia jellemző Prágára és Bécsre is. A szabadidős utazáshoz pedig egyszerűen nincs szükség nagy luxusra, hiszen mindenki a városra kíváncsi. Budapesten ezért is ezeket a lehetőségeket választják, és ezekből az olcsóbb, a funkcionalitásra fókuszáló hotelekből nincs is elég, nagyjából további szobákra lenne még szükség.
Az Utazó: Mi a helyzet a csillagok számával?
Miguel Martins: – Mi nem foglalkozunk túl sokat a kategorizálással. Számunkra a termékek és a szolgáltatások minősége, illetve a megfelelő ár-érték arány a legfontosabb és az, hogy ezt megőrizzük. Sok ember ugyan a csillagok alapján keres hotelt, de ez nem mindig célravezető. Viszont ha valaki egy meghatározott márka alapján választ, biztosan tudja, mire számíthat. Ha mindenáron a klasszikus besorolást használjuk, a Holiday Inn Express például háromcsillagos, a Holiday Inn, a Crowne Plaza, a Staybridge Suites és a Hotel Indigo négycsillagos, de ezen belül is tudunk kategorizálni. A luxusszegmensben az InterContinental mellett a Regent, a Six Senses, valamint a Kimpton márkákkal képviseltetjük magunkat.
Klemm Balázs: Magyarországon ebben a tekintetben is van egy piaci rés. Budapesten olyan hotelekre, apartman szállodákra is szükség lenne még, amelyek biztosítják azt, hogy az üzleti célból 2-3 hónapra érkező külföldi vendég is kényelmesen el tudja magát látni a szálláshelyén, hiszen ennyi időre nem bérelhet szállodai szobát.
Pedig ezeknek a vendégeknek csak egy jó ágyra lenne szükségük, egy jó reggelivel, és arra, hogy – ami például az ázsiaiak szempontjából különösen fontos –, a munkából hazatérve lehetőségük legyen maguknak főzni. A belvárosban erre alig van opció-, egy új Staybridge Suites például pont erre fókuszálhatna.
Hasonlóképpen problémás a Mercedes miatt Kecskemét vagy a BMW okán Debrecen jelenlegi szálláskínálata. Mert ha üzleti célból érkezik egy vendég néhány hónapra, akkor valószínűleg nem akar majd azon aggódni, hogy miként tartja tisztán az apartmanját, vagy, hogy hogyan szerezze be a reggelijét.
Az Utazó: Mi a véleménye a nagy online foglalási rendszerekről?
Miguel Martins: Zavartalan az együttműködésünk, mert csupán egyetlen dologra kell odafigyelni: arra, hogy ők is jól akarnak járni. Persze ha magunk értékesítjük a szobákat az mindig jobban megéri, de a kölcsönös előnyökön nyugvó együttműködést nem nincs értelme kizárni. De akárhogy is történik a foglalás, a vendég végül mindig tőlünk várja majd el a minőséget.
Az Utazó: Mennyire fontos a hűségprogram?
Miguel Martins: Ez az IHG csoport alappillére. A 115 millió tagot számláló a hűségprogramunk által tudjuk a vendégigényeket a legjobban felmérni és a rendszeresen nálunk foglalókat motiválni, valamint a szolgáltatásinkat, a visszajelzéseknek megfelelően fejleszteni. Az utóbbi időben persze ez egyre nehezebb, mert az utazók ma már számtalan lehetőség közül választhatnak és nem könnyű mindig új dolgot kitalálni a hűségük megtartásához.
Klemm Balázs: Mi is azt tapasztaljuk, hogy a vendégeink szívesen válnak törzsvendéggé és örömmel fogadják azokat a hírleveleket, amelyekből a legújabb akcióinkról, valamint a kedvezményekről értesülnek. Mindezt azért is fontosnak tartjuk, mert ahogy a szakma aranyszabálya tartja: a legjobb vendég a törzsvendég.
Az Utazó: A közelmúltban work frame agreement-et, vagyis együttműködési szerződést írt alá a független szállodaüzemeltető Hotel and More Holdinggal. Mik a terveik a magyar piacon?
Miguel Martins: Jelentős növekedést látunk Magyarországon, ahol Budapest és vidék is tele van lehetőségekkel. Ott van például Kecskemét, Debrecen és Győr, amely az autógyártás révén rejt új lehetőségeket, de sorolhatnék más helyeket és szempontokat is. Jelenleg két hotellel a budapesti InterContinetallal és a Holiday Inn-nel vagyunk jelen a magyar piacon, de bármelyik márkánkat el tudjuk képzelni a fővárosban. Vidéken pedig a Holiday Inn vagy a Holiday Inn Express márkát látjuk befutónak. Mindez persze mindig az adott piactól és a lokációtól függ, illetve azoktól a befektetőktől, akik velünk képzelik el a jövőt. Szeretünk olyan partnerekkel együtt dolgozni, akik ismerik a helyi piaci viszonyokat, cserébe pedig a partnereink élvezhetik a márkáinkból és a termékeinkből eredő piaci előnyöket. De ennél többet most nem árulhatok el a terveinkről.
Klemm Balázs: Ahogy említettem, Budapesten jelentős igény mutatkozik a minőségi háromcsillagos belvárosi hotelekre, valamint az apartman szállodákra azokban a városokban, ahol a jelentős külföldi beruházások miatt érkező szakemberek hosszabb tartózkodásra rendezkednek be. De a hazai turizmus fejlődését és a különböző vendégkör különböző igényeit látva más szegmensek, hoteltípusok tekintetében is van még fejlődési lehetőség és ami fontos: nem csak Budapesten.
Érsek M. Zoltán