Európai járatain is bevezeti a fedélzeti Wi-Fi szolgáltatást a KLM

Európai járatain is bevezeti a fedélzeti Wi-Fi szolgáltatást a KLM

A holland királyi légitársaság megkezdte a fedélzeti Wi-Fi szolgáltatáshoz szükséges eszközök telepítését a Boeing 737-eseken, az első, átalakított gép már forgalomba is állt.

A KLM a Viasat kommunikációs céggel kötött szerződést, a társaság a szolgáltatás hátteret biztosítja, és a berendezések karbantartását végzi. A Viasat rendszerét 18 Boeing 737-800-asra telepítik a következő időszakban a szakemberek, az átalakítások ez év végéig tartanak.

A légitársaság továbbra is nagy figyelmet fordít a kabintermék javítására, fejlesztésére, így tovább dolgozhatunk azon, hogy megfeleljünk utasaink elvárásainak, és a válságból még erősebben kerüljünk ki – mondta Boet Kreiken, a KLM utasélményért felelős alelnöke. A fedélzeti Wi-Fi nagyon fontos szolgáltatás, amelyet az ügyfelek a repülés teljes ideje alatt élvezni szeretnének. A KLM hosszútávú járatain ez már lehetséges, a Viasattal történt megállapodással pedig az utasok már az európai járatokon sem maradnak internet-hozzáférés nélkül.

Ingyenes üzenetküldés

Az adatforgalom a Viasat műholdjain keresztül biztosított, az utasok a KLM-járatokon három csomag közül választhatnak: Messaging, Surfing és Stream. Az ingyenesen elérhető Messaging WhatsAppon, Facebook Messengeren, WeChaten és egyéb alkalmazásokon keresztüli üzentküldést tesz lehetővé. Akik ennél több adatot szeretnének használni, választhatják a Surf, vagy Stream csomagot is az igényeiknek megfelelően. Előbbi a netes böngészéshez, vásárláshoz, cikkek olvasásához, utóbbi filmnézéshez biztosít megfelelő sávszélességet a fedélzeten. A csomagokat a KLM Portálon keresztül lehet megvásárolni.

KLM Portál: nagyobb rugalmasság és ellenőrizhetőség az út teljes időtartama alatt

A Wi-Fi-re való csatlakozás után a KLM Portál nyílik meg, amelyen keresztül nem csak az internethez való hozzáférést, hanem a csatlakozó, vagy visszaúti járatokra szóló szolgáltatásbővítést, késő, vagy törölt járattal kapcsolatos ügyeket is lehet kezelni. Emellett a partnereink által biztosított szolgáltatásokra is elő lehet fizetni. Mindez nagyobb rugalmasságot, átláthatóságot biztosít az utasnak. Ha késő járat miatt esély van a csatlakozás lekésésére, akkor az utas átfoglalhatja magát a következő járatra. De utazási osztályt is válthat, például a turista osztályról Economy Comfortra módosíthatja a visszaúti jegyét.

A Wi-Fi-re való csatlakozást követően az utas nem csak a KLM Portál funkcióit érheti el, hanem a KLM mobilalkalmazását és a KLM.com honlapot is díjmentesen használhatja. A Portál megjelenítése minden járaton azonos.

Minden interkontinentális járaton lesz Wi-Fi 2022-től

A KLM a Boeing 787-esek és az Airbus A330-asok fedélzetén már biztosítja az internetelérést, a Boeing 777-esek átalakítása folyamatban van, jelenleg a hosszútávú járatok teljesítésére használt flotta 81 százaléka rendelkezik a megfelelő rendszerekkel. Várhatóan 2022 első negyedévére az összes interkontinentális gép átalakítása lezárul.

Forrás