Itt a meglepetés: a cégek már több csapatépítést tartanak, mint konferenciát

Itt a meglepetés: a cégek már több csapatépítést tartanak, mint konferenciát

A cégesrendezvény.eu honlap üzemeltetője kutatást végzett 820 cég részvételével, melyből nemcsak a szállodák kiválasztási folyamatairól derültek ki érdekes információk, de a rendezvények jellege is meglepő eredményt hozott.

A rendszerváltást követő évtizedekben, különösen a multinacionális nagyvállalatok, illetve azok hazai leányvállalatai térnyerésével a magyarországi vállalati kultúrában is egyre divatosabbak lettek a céges partnertalálkozók, szakmai konferenciák, csapatépítő tréningek.

De milyen is a rendezvényhelyszín? Vajon mi alapján választanak a cégek szervezői?

A leválasztható kisebb-nagyobb konferenciatermek, a kivetítő, a hangosítás, valamint az igény szerinti folyamatos ellátás ma már alap, és mint ilyen, önmagában nem döntő jelentőségű. Az általános felfogás inkább az, hogy az ideális helyszín a cég központjától, telephelyeitől, az alkalmazottak lakókörnyezetétől ne legyen se túl távol, se túl közel.

Maguk a tréningszervezők szeretik tágas és változatos szabad tereket, természeti környezetet, ahol a – Magyarországon még mindig leginkább – kedvelt kihívásaikat, közösséget kovácsoló feladataikat le tudják bonyolítani. De a csapatépítés elengedhetetlen része az esti közös kikapcsolódás, lazulás is.

Nyilván nem elhanyagolandó szempont az ár-érték arány sem, érdemes tehát olyan céges rendezvényekre specializálódott helyszínt keresni, ahol a többféle csomagajánlat közül, esetenként ár- vagy szolgáltatási kedvezmények, bónuszok mérlegelését követően lehet választani.

A vállalati konferencia és csapatépítő szegmensben 15 éve érdekelt és sikeresen működő cégcsoport idén áprilisban megkérdezte volt és leendő vendégeit, vajon terveznek-e ilyen jellegű rendezvényt 2018-ban. Hírlevelük olvasói közül 820-an küldték vissza kitöltve a kérdőívet– ami már önmagában is az eredményes működés bizonyítéka.

A válaszokból az derült ki, hogy a céges rendezvények közül a csapatépítő tréning a legnépszerűbb, ilyen eseményt 682-an terveznek ebben az évben (83,17%). A többi szakmai rendezvényen összesen 130-an osztoztak (15,85%).

A rendezvények időtartamában a rövid, 1–2 napos időtartam dominált: kétnaposat 582-an (70,98%), egynaposat 181-an (21,95%) szerveznének.

A helyszínválasztást elsősorban a távolság és a megközelíthetőség befolyásolja (628 válasz; 76,59%). A konferencia-helyszín nagysága 120 esetben számított döntőnek (14,63%). Némileg meglepő módon legkevésbé a szálloda csillagjainak száma befolyásolná a döntést (71; 8,66%).

A leggyakoribb tervezett létszám 20 fő alatti: 433 válasz (52,80%); illetve 20–50 fő közötti: 277 (33,78%). A magasabb tervezett létszámok már egyre ritkábbak: 50–100 fő – 80 (9,76%); 100 fő fölött – 30 (3,66%).

Némileg meglepő, hogy a rendezvény idején igénybe vehető szállodai programok iránti igény csaknem arányos megoszlást mutat. Míg 331 válaszadónak fontos, hogy legyenek ilyen szállodai programok (40,37%), addig ez 389 esetben lényegtelen (47,44%). Éppen 100-an úgy vélik (12,20%), hogy az ilyen programokat majd megoldják saját maguk a szállodán kívül.

Vendégek érdeklődése azt bizonyítja, hogy konferencia- és csapatépítő-turizmus iránti igény töretlen, a jövőben is érdemes energiát és forrásokat fordítani a szegmens fejlesztésébe.

The post Itt a meglepetés: a cégek már több csapatépítést tartanak, mint konferenciát appeared first on Az Utazó Magazin.

Forrás