Hamarosan akár 120 desztináció is elérhető lesz Budapestről

Hamarosan akár 120 desztináció is elérhető lesz Budapestről

Az elmúlt időszakban a légitársaságok rugalmasan reagáltak az utazási korlátozások enyhítésére, és fokozatosan építették vissza vagy sűrítették járataikat, annak függvényében, hogy mely célország iránt nőtt meg az igény a határok megnyílásával vagy a belépés könnyítésével párhuzamosan. Az korábban is látható volt, hogy az utazási kedv nem hagyott alább, mesterséges utazási korlátok fogták vissza az utasforgalmat; ezek fokozatos megszűnésével azonban egyre többen ülnek újra repülőre, különösen a kedvelt célországok felé.

Budapestről a járvány előtt 153 desztinációt vehettek célba az utasok, amelyből 2021 júniusában már 90, az elkövetkező hónapokban pedig akár összesen 120 célállomás is elérhető lehet a magyar fővárosból menetrend szerinti járatokkal. Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerint közlekedő járatot szolgált ki a repülőtér, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok – Egyiptom, Görögország és Törökország közkedvelt nyaralóhelyei – felé. A tavalyi évben a válság ellenére új útvonalként jelent meg a Budapestről induló menetrendben az egyiptomi Hurghada, amely 2021-ben a legnépszerűbb nyaralódesztináció is lett egyben. Az egyiptomi üdülővárost Barcelona és Antalya követi, összességében pedig a frankfurti, az amszterdami és a londoni útvonalakat választották a legtöbben.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „Az első félévben elsősorban arra törekedtünk, hogy visszaépítsük a 2019-es rekordévben meglévő desztinációk legtöbbjét, hogy a Budapestről utazók és ide érkezők a célállomások minél szélesebb palettájáról tudjanak választani. A július elejétől életbe lépett, egységes uniós digitális COVID-igazolványról szóló szabályozás hatalmas lépés az európai légi utasforgalom visszaállítása felé, hiszen minél kiszámíthatóbb és minél tervezhetőbb az utazás, annál többen ülnek újra repülőre.” Hozzátette: „Nekünk repülőtér-üzemeltetőként az a dolgunk, hogy az infrastruktúrát és a megfelelő létszámú személyzetet felkészítsük és biztosítsuk a fellendülő forgalom kezeléséhez, illetve az utasainkra és a kényelmükre maximálisan odafigyelve biztonságos környezetet teremtsünk a repülőtéri tartózkodáshoz.”

Forrás