Előny a vendégnél – szezonváró körkérdés. A válaszadó: Horváth Ferenc, a hévízi Hotel Európa Fit vezérigazgatója

Előny a vendégnél – szezonváró körkérdés. A válaszadó: Horváth Ferenc, a hévízi Hotel Európa Fit vezérigazgatója

Az Utazó magazin arra vállalkozott, hogy körkérdés keretében mutatja be, mire számíthatnak a vendégek és mire a szállodák, az idei szezonban, az általunk megkérdezett hotelekben.

Hogyan indult az év eleje a házban a vendégforgalom tekintetében?

A vendégforgalom alakulására az idei téli időszakban az omikron vírus megjelenése és tetőzése rányomta a bélyegét. Bár a belföldi piac forgalma szállodánkban várakozáson felül alakult, a külföldi vendégeket a vírus terjedése, a megbetegedések magas száma, külpiacainkon a szervezett utazások korlátozása, a járványügyi intézkedések miatti bizonytalanság sok esetben otthon tartotta.

Február közepétől kezdődően kedvező hírek érkeztek, hogy a járványügyi korlátozásokat Ausztriában és Németországban – ahonnan egyébként nagy számban érkeznek hozzánk vendégek – márciusban fokozatosan feloldják. Magyarország kikerült a magas kockázatú – vörös – országok köréből, ami korlátozásmentes utazást tett lehetővé a két ország között.

Kezdtünk bizakodni, hogy a járvány csillapodásával a szállodaiparban lassan két éve tartó megpróbáltatások véget érnek. Reméltük, hogy a tavasz beköszöntével a feltöltődésre és kimozdulásra vágyó vendégeink elől elhárulnak az akadályok, zavartalanul élvezhetik a korábbi hónapokban végzett fejlesztéseink és beruházásaink gyümölcseit, és végre szállodánk élete is tervezhetőbbé válhat.

Ez az optimizmusunk azonban mindössze pár napig tartott, február végén az orosz-ukrán háború kirobbanása keresztülhúzta a számításainkat, és romba döntötte a reményeinket.

Az Oroszországgal szemben bevezetett gazdasági szankciók, illetve az Ukrajna területén zajló háború és hadkötelezettség tömeges lemondást eredményezett ezekből az országokból a közeli hetekre és hónapokra. A tapasztalataink alapján várt orosz és ukrán foglalási hullámot a körükben egyébként rendkívül kedvelt tavaszi hónapokra teljesen leállította. A bizonytalan nemzetközi helyzet miatt más külföldi országokból is sok lemondás érkezett márciusra és áprilisra, a foglalási intenzitás erősen lecsökkent. A drasztikus külföldi energia- és üzemanyagár emelkedés is sokakat otthon tartott.

A koronavírus öt hulláma alatt már megtanultuk, hogy milyen fontos a piaci helyzet megváltozása esetén a gyors reagálás, a kihívásokra a megfelelő válaszok megtalálása. Szállodánk stabil vendég- és partnerkörrel rendelkezik belföldön és a környező európai országokban, a kieső forgalom pótlására pedig a folyamatos piaci bővülés, az innovatív megoldások mind a termékfejlesztésben, mind a marketing és értékesítési csatornák és eszközök használatában jelentős eredményeket hoznak.

Jelenlegi aktivitásainkban az elmúlt időszakokhoz hasonlóan elsősorban a belföldi piacra fókuszálunk, vonzó szegmentált ajánlatainkkal mindhárom generációt megszólítjuk, kiszolgálva egyedi igényeiket. Megújult törzsvendég programunk rendkívüli népszerűségnek örvend.

A munkavégzésben és a költésben módosítottuk az értékesítési csatornák eddigi súlyát: a külföldi utazási irodák helyett (akiktől egyáltalán nem, vagy csak mérsékelt számban várhatunk a megváltozott piaci viszonyok miatt vendégeket) az online csatornák felé fordulunk, és az erőforrásainkat elsősorban ide koncentráljuk. A szállodánkhoz közvetlenül érkező és az online portálokon keresztül intézett belföldi foglalások száma az elmúlt hónapokban dinamikusan emelkedett. Prioritást képeznek a marketingünkben az online marketing eszközök és a social media által nyújtott lehetőségek. Az értékesítésben az árcsökkentés helyett dinamikus, a mindenkori piaci folyamatokra reagáló árazást folytatunk. A bizonytalan utazási lehetőségek miatt a vendégeink számára rugalmas foglalási és fizetési feltételeket biztosítunk.

Mivel készülnek a tavaszi-nyári időszakra?

Szállodánkra alapvetően jellemző a folyamatos fejlődés. Ennek fényében és a Kisfaludy projekt keretében szállodánk több ponton is megújult az utóbbi években: családi apartszobáink, lakosztályaink, szállodahallunk és portánk, kültéri kertjeink, Mandarin bárunk, Vitalium Health&Beauty központunk, iszapkezelő helyiségünk, FitKitchen konyhastúdiónk, valamint kültéri Acapulco élménymedencénk környezete és grillkertünk. Az idei évben sem hagy alább a felújítási kedvünk, számos beruházásra kerül sor már az év első felében. Felújításra kerül a kültéri úszómedencénk környéke és minden kezelőhelyiségünk megújul. Az felújítások mellett törekedtünk az újdonságok megteremtésére, e céllal hozunk létre egy kültéri, fedett, termálvizes medencét illetve egy panorámás súlyfürdőt is, amelyek hozzájárulnak a wellness élmények kiteljesedéséhez.

A pandémiás időszak nem csak a nehézségeket, de az új utakat is megmutatta számunkra. Szolgáltatásainkat bővítettük és az eddigiektől eltérően megnyitottuk a környékbeliek felé. Ilyen például a wellness központunk egészségmegőrző-,masszázs- és szépségkezeléseinek széles választéka, a nagy sikerű Sunday Brunch-unk és az újdonsült FitKitchen-ünk, amely az élményfőzésnek ad helyet.

Milyen látnivalók, programok vannak a szálloda körzetében?

Nagyon szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy Magyarország egyik legszebb, ha nem a legszebb vidékén fekszik szállodánk. A Hévízi-tó és a Balaton közelsége számos látnivalót és aktív kikapcsolódási programot rejt magában, felsorolni is lehetetlen…kiépített tanösvények, tóparti sétányok, borospincék tömkelege. Persze az idő nem mindig kedvez a kirándulásoknak, de a közeli kastélyok, várak és természetesen a hotel programjai sem hagyják csüggedni a kalandra vágyókat.

Mint családbarát szálloda, számos időtöltési lehetőséggel várjuk vendégeinket. Az iskolai szünetekben és nyáron igazi programkavalkád várja a családokat, amely a kicsiktől egészen a nagyszülőkig kiszolgálja az igényeket. Délelőttönként sportprogramok, kreatív foglalkozások, élményfőzés, esténként pedig a sztárvendégeink fellépései és interaktív beszélgetős előadások szórakoztatják vendégeinket.

Milyen szezonra számítanak? (Mekkora forgalomra számítanak, főként milyen nemzetiségű vendégekre, mikortól kezdődik és meddig tart? Mennyire érződnek az orosz-ukrán háború és az energia ár hazai hatásai?)

Mint említettem, nehéz jóslatokba bocsátkozni a szezon alakulásával kapcsolatban. A jelenleg zajló háború mind a keresletre, mind az üzemelésünkre negatívan hat. Kiadásaink minden területen jelentősen megugrottak, akár a kérdésben szereplő energia, élelmiszerek árakra, akár a bérekre gondolunk, de a még folyamatban lévő beruházásaink költségei is jóval meghaladják a korábbi években tervezett szintet. Bízunk a gyors békekötésben, amely a gazdaság és a turisztikai vállalkozások kiszámítható működéséhez és fejlődéséhez elengedhetetlen.

Az elmúlt két év folyamatos kihívásai arra sarkalltak bennünket, hogy átlépjük a saját határainkat, és az akadályokat leküzdve megerősödve és mind magasabb szinten folytassuk a munkánkat. Azt tapasztaltuk, hogy a támogató tulajdonosi háttérnek köszönhetően, kitartó hozzáállással, innovatív szemlélettel, örömteli munkahelyi hangulatban, kreatív és motivált munkatársak és partnerek támogatásával az emberpróbálóbb helyzetekben is az álmok és a kitűzött célok megvalósíthatók.

Büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, a számos szakmai díjra, vendégeink elismeréseire, és mindent megteszünk azért, hogy a hévízi Hotel Európa Fit-et hosszú távon is az ország piacvezető gyógy- és családi szállodái között tartsák számon.

Forrás