Egyre több repülőtéren törlik el a folyadékkorlátozást, mutatjuk a listát

Egyre több repülőtéren törlik el a folyadékkorlátozást, mutatjuk a listát

Az Utazó is írt már róla, hogy egye több légikikötőben mondanak búcsút a folyadékkorlátozásnak, s a lendület mára sem tört meg, újabb és újabb reptereken döntenek így.

Az utóbbi hónapokban több nemzetközi légikikötő, köztük a Milánó-Linate, a Róma-Fiumicino, a London City és a Helsinki Airport is bejelentette: feloldják a fedélzetre felvitt csomagokban lévő folyadék mennyiségére vonatkozó korlátozásokat. A Turizmus.com összeszedte, mely repülőtereken nem kell izgulnunk a kézipoggyászban szállított száz milliliteresnél nagyobb palackok miatt sem.

Az Írország nyugati partján található Shannon Airport volt az első repülőtér az Európai Unióban, amely eltörölte a folyadékkorlátozást, 2021 októberében.

A London keleti részén található nemzetközi repülőtér, a London City 2023 húsvétjára időzítette a száz milliliteres szabály eltörlését, ezzel az első légikikötő lett az Egyesült Királyságban, amelyik kivezette a korlátozást.

A Heathrow repülőtéren már 2017-ben megkezdték az új CT-készülékek tesztelését, azonban a pandémia miatt 2022 helyett csak 2023-ban lépték meg a változtatást. A brit kormány szándéka szerint 2024 közepére az összes brit repülőteret felszerelik az új 3D-s szkennerekkel, és ezzel párhuzamosan mindenhol eltörlik a fedélzetre felvihető folyadék mennyiségére vonatkozó szabályt.

Tavaly június végén eltörölték a száz milliliteres szabályt a finn főváros, Helsinki repülőterén gépre szálló utasok számára is. Azóta itt is maximum két liter folyadékot lehet átvinni a biztonsági ellenőrzésen.

A müncheni repülőtér egyik termináljában három éven át tesztelték az új eszközöket, ezután döntött úgy a vezetőség, hogy a repülőtér 2023 folyamán teljesen átáll a CT-kre. A technológiát a jövőben kiterjesztik a többi bajor repülőtérre is.

A Róma-Fiumicino nemzetközi repülőtér CT-rendszerének röntgenszkennerei szintén nagy felbontású 3D-s felvételeket készítenek a poggyászokról, ami automatikusan észleli a potenciálisan veszélyes anyagokat, így a reptér 1-es terminálján is engedélyezik már, hogy száz milliliternél nagyobb űrtartalmú üvegeket tegyenek az utasok a fedélzeti csomagjaikba. Az új technológiát egy éven belül a 3-as terminálon is bevezetik, és tavaly év eleje óta már működik a rendszer a milánói Linate reptéren, és elkezdték használni a Malpensán is.

Ahogy arról már írtunk, belátható időn belül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is eltörölhetik a folyadékkorlátozást.

Forrás